Start-upový boom neobišiel ani našu redakciu. Preto sme zisťovali, ako to vyzerá s medializáciou témy „start-up“ v slovenských médiách. Obzreli sme sa za ňou desať rokov dozadu a podrobnejšie sme ju skúmali v prvých desiatich mesiacoch roka 2013. Pozreli sme sa aj na medializáciu konkrétnych projektov v roku 2013.
Od r. 2003 medializácia témy takmer konštantne rástla. Najväčší prelom nastal v r. 2012, kedy sa medziročná medializácia start-upov viac ako zdvojnásobila. Prípadné ďalšie zdvojnásobnenie medializácie v r. 2013 nebude prekvapením. Za prvých desať mesiacov si totiž téma polepšila o 339 príspevkov oproti predchádzajúcemu roku.
Počas prvých desiatich mesiacov 2013 sme zaznamenali 836 relevantných príspevkov. Najvyššiu medializáciu pritom téma dosiahla v marci (118) a októbri (127). Celý vývoj medializácie si môžete pozrieť v grafe:
Len desatina príspevkov použila výraz „start-up“ v titulke príspevku, konkrétne to bolo 81 príspevkov.
Medializácia témy v skupinách médií nepriniesla nepredvídateľné výsledky. O téme vo viac ako polovici prípadov informovali internetové médiá (436 príspevkov), za ktorými nasledovali odborné tituly (173) a celoštátne denníky (139). Kompletný prehľad podielov skupín médií nájdete v grafe:
Medzi TOP médiami sa umiestnilo šesť internetových portálov na čele s hnonline.sk, jeden celoštátny denník, dva odborné tituly a dokonca aj Tasr.
Médium | Počet príspevkov | |
---|---|---|
1 | hnonline.sk | 144 |
2 | Hospodárske noviny | 117 |
3 | Trend | 69 |
4 | etrend.sk | 51 |
5 | Tasr | 39 |
6 | zive.sk | 35 |
7 | sme.sk | 29 |
8 | aktuality.sk | 25 |
9 | Stratégie | 24 |
10 | medialne.sk | 23 |
Medializácia konkrétnych projektov skončila takto: Prvé miesto obsadil M.dot, ktorý zaznamenal dvojnásobný počet príspevkov oproti Excalibru umiestnenému na druhej priečke. Tretie miesto zaujali aplikácie Sli.do a NiceReply, za ktorými nasledovali projekty Mapz, Synopsi.tv, Networker, ONXPO a ProfitUp. Na poslednom mieste sa s rovnakým počtom príspevkov umiestnili eAFFIL, Challengest a Woppa.
Tri výrazy úzko spojené so svetom start-upov, Silicon Valley, Google a Facebook skončili v medializácii nasledovne:
Metodika:
Do analýzy za r. 2013 boli vyberané príspevky s kľúčovým slovom „start-up“ vo význame začínajúceho projektu či firmy.
Ak máte záujem o rozšírenie analýzy obráťte sa na Obchodné oddelenie spoločnosti NEWTON Media.