Analýza vybranej spoločnosti alebo značky, ktorá v tomto týždni zaznamenala zvýšenú medializáciu. Je vypracovaná na základe mediálneho archívu spoločnosti NEWTON Media.
Firmou 23. týždňa (31.5.-6.6.2014) je Slovenský plynárenský priemysel (SPP). V stredu vláda oznámila, že v ňom získala kontrolný podiel. Aj vďaka tomu zaznamenal SPP 74 príspevkov v slovenských médiách. Pozrite si graf vývoja medializácie:
Ako ukazuje aj predchádzajúci graf, kúpa materskej firmy SPP štátom nebola jednou témou, v súvislosti s ktorou sa firma spomínala. Témy medializácie zobrazuje nasledujúci graf:
Pozn. Jeden príspevok mohol byť priradený k viac ako jednej téme, preto je súčet príspevkov v témach vyšší ako celový počet.
Téma rokovaní s Gazpromom ohľadom cien ruského plynu sa vyskytovala vo väčšine príspevkov o odkúpení SPP štátom. Podnik sa 2.6. medializoval aj v príspevkoch o úvere, ktorý získali akcionári jeho bývalého vlastníka EPH, podnikateľ Daniel Křetínský a finančná skupina J&T. Tieto mená sa spomínali aj v príspevkoch na iné témy, čo ukazuje nasledujúci graf:
Pre zaujímavosť, Mikuláš Dzurinda sa spomínal v súvislosti s privatizáciou SPP za jeho vlády, nie pre odchod z SDKÚ-DS.
Graf medializácie podľa skupín médií ukazuje, že veľký záujem o SPP mali televízne a rozhlasové spravodajstvo. Všetky príspevky (s výnimkou jedného) sa v tejto skupine týkali práve odkúpenia spoločnosti štátom a rokovaní s Gazpromom. Ostatné témy sa do audiovizuálnych médií nedostali.
Ak máte záujem o podobné analýzy obráťte sa na Obchodné oddelenie spoločnosti NEWTON Media.