Analýza vybranej spoločnosti alebo značky, ktorá v tomto týždni zaznamenala zvýšenú medializáciu. Analýza je vypracovaná na základe mediálneho archívu spoločnosti NEWTON Media.
Firmou 46. týždňa je automobilka Kia Motors Corporation a jej slovenský závod Kia Motors Slovakia.

Prehľad medializácie 1.11.2014 – 14.11.2014:
Celkovo sa značka Kia medializovala v 117 príspevkoch. Z toho 70 informovalo o slovenskom závode Kia Motors Slovakia a 63 o značke, modeloch alebo korporácií (niektoré príspevky informovali o oboch, preto je súčet vyšší ako celový počet príspevkov).
Analýza sleduje samostatne príspevky o slovenskom závode a o značke, modeloch alebo korporácií (pod označením značka).
Z pozitívnych informácií sa 10.11. medializoval zámer automobilky rozšíriť výrobu na Slovensku po stretnutí jej predstaviteľov s ministrom hospodárstva SR Pavlom Pavlisom počas jeho návštevy v Južnej Kórei. Závod sa tiež medializoval v regionálnych médiách v súvislosti s podporou rôznych verejnoprospešných aktivít svojim nadačným fondom.
Zo siedmych zaznamenaných testov modelov malo šesť mierne pozitívne ladenie. Recenzované modely boli Kia Soul so spaľovacím aj elektrickým pohonom (EV) a Kia Sportage. Ambivalentné hodnotenie mal test Kie Soul EV na autozurnal.com, ktorý spochybnil maximálny dojazd auta 220 km na jedno nabitie.
Negatívne vyzneli správy z prechádzajúceho týždňa o pokute až 100 miliónov USD za skresľovanie údajov o spotrebe, ktoré automobilka dostala v USA. Správy neobsahovali vyvažujúce vyjadrenie spoločnosti, preto boli vyhodnotené negatívne.
Žilinský závod a najmä pôžička mesta Žilina na obytný komplex v Krasňanoch (kde bývajú manažéri závodu) sa v uplynulých mesiacoch často spomína v súvislosti s komunálnou kampaňou. Tieto príspevky sme zahrnuli do témy vzťahy so štátom a boli prevažne neutrálne. Pozitívne príspevky vyzdvihovali význam investície pre Slovensko, jeden negatívny list čitateľa v Žilinskom večerníku význam závodu spochybňoval.
Pozrite si výsledky v grafickom vyjadrení:
Jeden článok mohol obsahovať informácie aj o Kia Motors Slovakia aj o značke Kia, preto je súčet vyšší ako celkový počet príspevkov.
Jednému príspevku bola priradená iba jedna téma podľa toho, či sa vzťahoval k Kia Motors Slovakia alebo značke Kia.
Ak máte záujem o podobné analýzy obráťte sa na Obchodné oddelenie spoločnosti NEWTON Media.
Do analýzy nie sú zahrnuté správy tlačových agentúr.