Redakcia Medan.sk si dnes dala za cieľ vytvoriť krátku mediálnu analýzu, ktorá by zmapovala prvú oficiálnu návštevu francúzskej hlavy štátu na Slovensku od vzniku samostatnej Slovenskej republiky v slovenských médiách. Nakoľko francúzsky prezident François Hollande navštívil Slovensko dňa 29.10.2013, zvolili sme monitorované obdobie od 28.10. do 30.10.2013.
Celkovo sme o tejto udalosti zaznamenali 88 relevantných príspevkov. Najvyššia medializácia pripadla na samotný deň oficiálnej návštevy, kedy média uverejnili 46 príspevkov (oproti 28.10. šlo o 254% nárast, 30.10. medializácia klesla o 37%).
Francúzsky prezident François Hollande bol zmienený v titulke príspevku 41x (93%), slovenský prezident Ivan Gašparovič 3x (7%). V rámci obsahu sa však meno Ivana Gašparoviča objavilo v 43 príspevkoch. François Hollande bol menovaný v 87 príspevkoch.
V súvislosti s návštevou francúzskeho prezidenta bol v slovenských médiách najviac menovaný premiér Robert Fico (57 príspevkov). Prezident Ivan Gašparovič sa umiestnil na druhom mieste (43), na treťom skončil predseda NR SR Pavol Paška (17). Z historických osobností média menovali najviac M. R. Štefánika (18).
Najmedializovanejším okruhom tém boli primárne témy (116 príspevkov, 49%), kde sme zaradili prevažne strategické témy. Na druhom mieste sa umiestnil okruh sekundárnych tém (94, 40%), do ktorého sme zahrnuli reprezentačné témy. Tretie miesto pripadlo okruhu ostatné (26, 11%) s okrajovými témami. Jednému príspevku pritom mohla pripadnúť jedna a viac tém.
Celkovo najmedializovanejšou témou bol Akčný plán strategického partnerstva (43 príspevkov), ktorý bol i hlavným cieľom návštevy. Na druhom mieste sa umiestnila téma Expozície (27), kde patrili príspevky informujúce o otvorení výstav: „Umenie a príroda Stredoveku prostredníctvom zbierok múzea Cluny“, „Neznáme poklady francúzsko-slovenskej histórie“; výstava francúzskej gotiky a výstava k 20. výročiu slovensko-francúzskych diplomatických vzťahov. Na treťom mieste skončila téma Zmienky o návšteve (9), kde patrili len všeobecné zmienky o návšteve francúzskeho prezidenta na Slovensku.
Najviac príspevkov o návšteve priniesli internetové portály a celoštátne denníky (po 27 príspevkov, 31%). Na druhom mieste sa umiestnilo spravodajstvo Tasr (17, 19%) a na treťom TV (10, 11%). Top médiom medializácie bolo Tasr (17).
Ak máte záujem o rozšírenie analýzy obráťte sa na Obchodné oddelenie spoločnosti NEWTON Media.