– trvanie: 10.9. – 22.9. 2013
– tlačové dni: 10.9. – 11.9. 2013
– dni pre verejnosť: 12.9. – 22.9. 2013
V súvislosti s aktuálne prebiehajúcim Autosalónom vo Frankfurte nad Mohanom si redakcia Medan.sk dala za cieľ vytvoriť krátku mediálnu analýzu, ktorá by zmapovala kvantitatívnu medializáciu samotného autosalónu na slovenskom a českom mediálnom trhu (vynímajúc cudzojazyčné tituly), ako i vybraných vystavujúcich automobilových značiek. Zvolili sme monitorované obdobie od 7.9. do 13.9.2013 a automobilové značky z TOP 10 na slovenskom trhu podľa predaja (za 1. pol. roka 2013): Škoda, VW, Hyundai, Kia, Peugeot, Citroën, Opel, Suzuki, Renault, Toyota.
Vzhľadom na veľkosť oboch monitorovaných mediálnych trhov priniesli viac príspevkov o autosalóne české média (71%, 283 príspevkov). Slovenské média publikovali 117 príspevkov (29%). Celkovo sme evidovali 400 relevantných príspevkov. V českých dominovala domáca značka Škoda (71 príspevkov) a jej model Škoda Rapid Spaceback (56). V slovenských naopak Volkswagen (35 príspevkov) s modelom Volkswagen e-up! (15), ktorý sa vyrába na Slovensku. České média viedli aj v počte odprezentovaných modelov vybraných značiek (50). Slovenské ich odprezentovali 20.
Najvyšší podiel na medializácii autosalónu vo Frankfurte mali na slovenskom i českom trhu internetové portály (SR: 61, ČR: 201 príspevkov).
Tak ako v českých, tak i v slovenských médiách pripadla najvyššia medializácia na deň otvorenia autosalónu, a to 10.9.2013 (ČR: 88, SR: 35 príspevkov).
Tento trend kopírovali na slovenskom trhu značky: Škoda (5 príspevkov), Hyundai (3), Kia (2), Citroën (6), Renault (2) a Toyota (3). Dňa 11.9. sme zaznamenali najviac príspevkov pri VW (10) a Peugeot (7). Opel zaznamenal vrchol 13.9. (2 príspevky). Pri značke Suzuki sme neevidovali ani jeden príspevok.
Na českom trhu mali najvyššiu medializáciu v deň otvorenia autosalónu značky: Škoda (24 príspevkov), VW (16), Hyundai (11), Peugeot (10), Citroën (7) a Opel (6). Dňa 9.9. sme zaznamenali najviac príspevkov pri Renault (8), Kia (6) a Toyota (6). Značka Suzuki zaznamenala vrchol dňa 11.9. (3 príspevky).
V slovenských médiách bola najmedializovanejšou značkou v súvislosti s autosalónom vo Frankfurte VW (35 príspevkov, 30%). Na druhom mieste sa umiestnil Peugeot (23, 20%) a na treťom Škoda (19, 16%). V rebríčku medializácie modelov viedol Volkswagen e-up! (15), nasledovali: Škoda Rapid Spaceback (14), Škoda Yeti (10), Peugeot 308 (7) a Volkswagen e-Golf (5).
Značka | Model | Počet príspevkov |
---|---|---|
Škoda | Škoda Rapid Spaceback | 14 |
Škoda Yeti | 10 | |
Volkswagen | Volkswagen e-Golf | 5 |
Volkswagen e-up! | 15 | |
Volkswagen Golf R | 2 | |
Volkswagen Golf Sportsvan | 4 | |
Hyundai | Hyundai i10 | 4 |
Kia | Kia Soul | 3 |
Kia Niro | 1 | |
Peugeot | Peugeot 308 | 7 |
Peugeot 308 R Concept | 2 | |
Citroën | Citroën C4 Grand Picasso | 2 |
Citroën Cactus | 2 | |
Opel | Opel Insignia | 1 |
Opel Monza Concept | 1 | |
Suzuki | x | x |
Renault | Renault Mégane | 2 |
Renault Twin´Run | 1 | |
Renault Twizy F1 | 1 | |
Toyota | Toyota Yaris Hybrid | 2 |
Toyota Land Cruiser Prado | 1 |
V českých médiách bola najmedializovanejšou značkou Škoda (71, 25%). Na druhom mieste sa umiestnil VW (50, 18%) a na treťom Peugeot (29, 10%). V rebríčku medializácie modelov viedol Škoda Rapid Spaceback (56), nasledovali: Škoda Yeti (50), Volkswagen e-up! (23), Volkswagen e-Golf, Hyundai i10 a Peugeot 308 (po 22), Škoda Octavia III Greenline (20).
Značka | Model | Počet príspevkov |
---|---|---|
Škoda | Škoda Rapid Spaceback | 56 |
Škoda Yeti | 50 | |
Škoda Octavia III Greenline | 20 | |
Škoda Rapid Greenline | 8 | |
Škoda Octavia III RS | 6 | |
Škoda Superb Greenline | 5 | |
Škoda Rapid Sport | 4 | |
Volkswagen | Volkswagen e-Golf | 22 |
Volkswagen e-up! | 23 | |
Volkswagen Golf R | 16 | |
Volkswagen Golf Sportsvan | 12 | |
Volkswagen Amarok Dark Label | 6 | |
Volkswagen e-load up! | 3 | |
Volkswagen Caddy Bluemotion | 8 | |
Hyundai | Hyundai i10 | 22 |
Hyundai Elantra | 6 | |
Kia | Kia Soul | 13 |
Kia Niro | 11 | |
Kia Optima | 6 | |
Kia Picanto LPG | 6 | |
Peugeot | Peugeot 208 FE | 9 |
Peugeot 308 R | 11 | |
Peugeot 308 | 22 | |
Peugeot 3008 | 8 | |
Peugeot 5008 | 7 | |
Peugeot BlueHDi | 1 | |
Peugeot RCZ R | 8 | |
Citroën | Citroën Cactus | 12 |
Citroën DS Faubourg Addict | 4 | |
Citroën C-Elysée WTCC | 3 | |
Citroën DS Wild Rubis | 1 | |
Citroën DS3 Cabrio Racing Concept | 1 | |
Citroën Grand C4 Picasso | 9 | |
Opel | Opel Insignia Country Tourer | 8 |
Opel Insignia OPC | 7 | |
Opel Adam LPG | 5 | |
Opel Cascada 1,6 Turbo | 5 | |
Opel Insignia | 8 | |
Opel Monza | 12 | |
Suzuki | Suzuki iV-4 | 8 |
Suzuki Swift 2014 | 6 | |
Renault | Renault Mégane | 10 |
Renault Koleos | 8 | |
Renault Latitude | 6 | |
Renault Initiale Paris Concept | 5 | |
Renault X-Space | 2 | |
Renault TwinRun | 2 | |
Renault Premium Concept | 4 | |
Toyota | Toyota Yaris Hybrid-R | 14 |
Toyota Land Cruiser Prado | 1 |
Môžeme konštatovať, že medializácia zastúpených značiek na slovenskom a českom trhu na prvých troch miestach bola v nami sledovanom období identická a líšila sa len ich poradím. Zatiaľ čo Hyundai bola na slovenskom trhu ôsma, na českom jej patrilo štvrté miesto. Kia bola na slovenskom trhu na šiestom mieste, na českom jej pripadlo deviate miesto.
To ako bude vyzerať celková štatistika medializácie autosalónu vo Frankfurte a vybraných značiek sa dozvieme až po jeho skončení.
Ak máte záujem o rozšírenie analýzy obráťte sa na Obchodné oddelenie spoločnosti NEWTON Media.