Zistili sme, kedy majú weby PEAK

Ôsmych webov sme sa opýtali, v ktorú hodinu alebo deň dosahujú najvyššiu návštevnosť. Vrchol návštevnosti (peak) je hlavne na obed a večer.

Markíza.sk

Podľa Lukáša Kočišeka dosahuje web Markízy týždenný peak v utorok. Keď sa však vysiela v nedeľu veľká šou, tak peak sa premiestni na pondelok. Ak by sme chceli hovoriť o hodinách tak je to „medzi 19:00 až 22:00 hod.“ upresňuje Kočišek a dodáva, že „počas dňa návštevnosť plynule rastie od 06:00 ráno až do 19:00 podvečer, kedy prudšie stúpa do cca 20:00 až 21:00 hodiny  a potom do 22:00 hodiny zase klesá.“

Stratégie.sk

Tento web je „najnavštevovanejší v časoch okolo 13. hodiny a 9. hodiny. Návštevnosť vzrastá aj večer po odoslaní newslettera,“ odpovedal Ivan Krasko.

Etrend.sk/Mediálne.sk

Tomáš Czwitkovics z TRENDU odpísal, že „dno návštevnosti je medzi polnocou a piatou hodinou ráno, peak je o 12. – 13. hodine. Od 17. do zhruba 22. hodiny sa počet návštev drží konštantne na polovici maximálnych hodnôt, potom dochádza k postupnému poklesu.“

PEAK
Ilustračné foto

Rtvs.sk/stv.sk

Za verejnoprávny web odpovedal Dušan Vančo, manažér pre online a Nové médiá. RTVS 3. júla vypla a presmerovala doménu stv.sk na rtvs.sk, tak telerozhlas sprístupnil údaje za jún. „Najvyššie návštevnosti registrujeme v pondelok, najmenej navštevovaný web rtvs.sk je v sobotu. Peak time je podľa typov užívateľov. Rozhlasový obsah má peak medzi 11-12:30 (vrátane streamov), televízny peak je večer medzi 19-20:00. Oba peaky sú porovnateľné. Výnimku tvorili priame prenosy Tour De France, ktoré pridali ďalší denný peak podľa času vysielania,“ okomentoval Vančo.

Omédiách.com

Autorka webu Miroslava Kernová nám odpovedala, že návštevnosť závisí „od viacerých okolností, napríklad od „sily“ článku, ale všimla som si, že aj počasie má vplyv na množstvo čitateľov. Ak je zaujímavá téma článkov, číta sa viac. Okrem nočných hodín sa u mňa nedá generalizovať, ktorý čas je lepší a ktorý horší. Ak je informácia exkluzívna pútavá, je dobrá čítannosť aj cez víkend, kde sa všeobecne očakáva nižšia pozornosť.“

Sme.sk

„V bežný pracovný deň má web sme.sk vrchol návštevnosti ráno o 8:00 hod., potom okolo 12:00 hod. Ďalšia vlna návštevnosti prichádza až večer o 21:00 hod. Napríklad v nedeľu máme najsilnejšiu návštevnosť okolo 20:00 hod. Gulas.sk má najsilnejšiu návštevnosť okolo 12:00 hod., „ vyplynulo z odpovede Radoslava Augustína.

Joj.sk

„Najvyššiu návštevnosť majú naše stránky večer okolo siedmej až deviatej. Je celkom zaujímavé, že je to v rovnakom čase, keď je najviac divákov aj pri televíznych obrazovkách,“ odpovedal za JOJ hovorca Jozef Gogola.

Aktualizácia: Pluska.sk

„Najviac čitateľov na web pluska.sk prichádza počas pracovných dní ráno medzi 8:00 a 9:00, počas víkendových dní je to naopak medzi 20:00 a 21:00,“ informoval nás Michal Trško, šéfredaktor pluska.sk.