Vojna tukov: Hera, Smetol, Palmarin

Aj Vy sa už tešíte na neodolateľnú vôňu vianočných koláčov? Veru, aj my. Redakcia Medan.sk si dnes dala za cieľ zmapovať spontánnu medializáciu vybraných tukov na pečenie: Hera (Unilever Slovensko, spol. s r.o.), Smetol (Beluša Foods s.r.o.), Palmarin (Palma Group, a.s.). Monitorované obdobie: 1.1.2012 – 27.11.2012, zdroje: slovenské.
Chceli sme zistiť, ktorý produkt bol najmedializovanejší, ako sa vyvíjala ich medializácia a aké faktory vplývali na zvýšenú medializáciu, ktoré skupiny médií sa im venovali najviac, ktorá téma rezonovala najviac, v súvislosti s ktorým produktom, a či písali o vybraných produktoch a témach viac ženy alebo muži. Všeobecne sa o tukoch na pečenie veľa nepíše, ale i tak sú naše zistenia zaujímavé. Platí, že produkty s tradíciou sú neporaziteľné.

Najvyšší počet príspevkov zaznamenala Hera (57). Na druhom mieste sa umiestnil Palmarin so 14 príspevkami, a na treťom Smetol s 1 príspevkom. Celkovo sme o vybraných tukoch na pečenie zaznamenali 72 príspevkov.

Vrcholy medializácie vybraných produktov sme zaznamenali najmä v jarných mesiacoch (Hera – marec: 10 príspevkov, Palmarin – apríl: 4) a s príchodom jesene (Hera – september: 16). O Smetole sa písalo len raz, a to vo februári. Počas jari mali na zvýšenú medializáciu vplyv najmä Veľkonočné sviatky a recepty na ľahšie, tzv. jarné koláčiky. V jeseni naopak, v prípade Hery, uvedenie nového produktu Hera maslová ako i typy redakcií regionálnych denníkov na slané i jablkové koláče. Opakovane zvýšenú medializáciu očakávame s príchodom decembra.

Najvyšší podiel na medializácii vybraných tukov na pečenie mali týždenníky a časopisy (26 príspevkov), u ktorých sme evidovali i najvyšší mediálny vplyv (61 %). Na druhom mieste sa umiestnili regionálne tituly s 22 príspevkami a 21 % mediálnym vplyvom. Internety, so 16 príspevkami a s najnižším mediálnym vplyvom (2 %), skončili na treťom mieste.

KORZÁR, košický denník uverejnil o vybraných produktoch najviac zmienok (10). Nasledoval časopis Dobré jedlo (9) a napokon internetový portál Ozene.zoznam.sk (5 príspevkov). V grafe nie sú uvedené média, ktoré uverejnili len po jednom príspevku.

V médiách jednoznačne zvíťazila téma recept (tuk ako prísada), pri ktorej sme evidovali 82 % podiel publikovaných príspevkov (59). Z toho až 47 príspevkov patrilo produktu Hera. Zvyšných 18 % uverejnených príspevkov patrilo téme produkt (13), do ktorej sme zaradzovali promo produktu, porovnania cien produktu a pod. I v tejto téme zaznamenala najvyšší počet príspevkov Hera.

O vybraných tukoch na pečenie písali logicky viac ženy (35 príspevkov, z toho 27x Hera, 7x Palmarin, 1x Smetol). Muži prispeli k ich medializácii len 3 príspevkami (z toho 2x Hera, 1x Palmarin). Môžeme teda konštatovať, že srdcia žien si získal tuk s ženským menom Hera.

Ženy spomínali najčastejšie vybrané tuky na pečenie v téme recepty (30). Téme produkt sa naopak najčastejšie venovali redakcie jednotlivých médií.

Pokiaľ na Vás začína doliehať predvianočný stres, nenechajte sa odradiť, a relaxujte. Pečenie Vám zaručene spraví radosť. Prajeme dobrú chuť!