V médiách vlani penil najviac Persil

Poznáme to zrejme všetci. Nekonečne sa hromadiaca kopa špinavého prádla a naši verní pomocníci – voňavé prášky na pranie. Kedže pracím práškom fandí i Medan.sk, rozhodli sme sa dnes pozrieť, ako im to „penilo“ v slovenských médiách, v roku 2012. Sledovali sme 10 vybraných značiek: Persil, Ariel, Perwoll, Palmex, Rex, Tide, Bonux, Dreft, Woolite a Lanza.

Chceli sme zistiť, ktoré médium o nich písalo najviac, ktorá značka bola najmedializovanejšia, a na ktorý mesiac v danom roku pripadlo najviac zmienok o týchto značkách.

Medialne.sk sa umiestnil na prvom mieste v rámci rebríčka top médií. O vybraných značkách informoval celkom v 17 príspevkoch (9 Ariel, 3 Persil, po 2 príspevky Dreft a Perwoll, 1 Tide).

g02

Najmedializovanejšou značkou v danom období bol Persil, pri ktorom sme evidovali 61 príspevkov, čo predstavovalo 42% podiel na celkovej medializácii vybraných pracích prostriedkov. Na druhom mieste skončil Ariel (26, 18%), a na treťom Perwoll (18, 12%).

g03

Najvyšší počet príspevkov o vybraných značkách publikovali média počas januára (33). V tomto mesiaci boli medializované všetky značky, okrem Dreft. Nasledoval máj (19) – tu nebola medializovaná Lanza, a napokon marec (16), kde zostali bez príspevkov Lanza, Bonux, Dreft i Woolite. Značka Persil si odniesla prvenstvo takmer vo všetkých mesiacoch, okrem mesiaca jún, kedy zvíťazila Palmex.

Medializácia značiek bola vyššia v 1. pol. roka 2012, kedy sme evidovali až 62,76% uverejnených príspevkov (91). V 2. pol. roka 2012 poklesla na 37,24% (54). Môžeme konštatovať, že v medzikvartálnom porovnaní šlo o kontinuálny pokles – 1.Q.: 58, 2.Q.: 33, 3.Q.: 28, 4.Q.: 26 príspevkov.

g04

Celkovo sme o vybraných značkách pracích prostriedkov zaznamenali 145 príspevkov. Internety uverejnili až 66 príspevkov (46%), ich mediálny vplyv bol pritom len 3%. Na druhom mieste sa umiestnili týždenníky a časopisy (52, 36%), a na treťom skončili celoštátne denníky (20, 14%), avšak s najvyšším 54% mediálnym vplyvom. Ako na internete (37), tak i v celoštátnych denníkoch (7) bola najviac medializovanou značkou Persil.

g01