Týždňovka (36/2014)

Prvé miesto: Penta kúpila Trend a 7 plus. Investičná skupina vstúpila na mediálny trh prostredníctvom spolupráce s holandskou investičnou spoločnosťou V 3 Media Holdings. Tak ako Babiš vstúpil na mediálny trh, keď kúpil Mladú frontu a Lidovky. Za médiami vždy niekto stojí, ale sú spojenia, ktoré sa inak ako politikou nazvať nedajú.

Druhé miesto: Prezident poslal otázky Aliancie pre rodinu na Ústavný súd. Len preto, že sa Kiska takto rozhodol o tradičnej rodine, začal podľa Chromíka „hrať podľa pravidiel elít“. A snaha spojiť referendum s voľbami starostov tak padla.

Tretie miesto: Trestné stíhanie exnovinára Trendu. Dušana Karolyiho trestne stíhajú za článok Prešovská Hlava XXII z minulého roka, v ktorom poukázal na nečinnosť prešovského súdu. Hrozí mu až päť rokov väzenia. Proti obvineniu sa verejne postavili známe osobnosti, chcú byť tiež stíhané.

Štvrté miesto: 20 miliónov za 500 eur. Ľubomír Vážny nastavil tender, ktorý sa zvrtol z 500 eur na 20-miliónovú zákazku. Zo súťaže návrhov vyšla ako víťaz najväčšia mediálna agentúra na Slovensku Unimedia. Ministerstvo dopravy však čoskoro rozbehlo ďalší tender – išlo o „rokovacie konanie bez zverejnenia“, pri ktorom oslovilo len Unimediu ako víťaza 500-eurovej súťaže návrhov a rokovalo s ňou už o výrazne vyššej zákazke. Plánovaná suma bola 20 miliónov, s Unimediou ju ministerstvo „zrazilo“ na 19 992 830 eur.

Piate miesto získali aj tieto udalosti:
Ukrajina sľúbila uznať Luhansk a Doneck, dohodu ohrozuje paľba,
Na Ukrajine začalo platiť „prímerie“, Únia sa dohodla na sankciách,
Francúzsko zastavilo Rusku dodávku vojnových lodí Mistral,
Briti navrhli zbraň proti Rusku: odpojenie bánk od systému Swift,
Švéda na summite NATO podráždil Zeman: Máte vy vôbec rozviedku?
– Fico: Konflikt na Ukrajine je bojom Ruska s Amerikou,
Fico bol na chvíľu v Rusku mediálna hviezda, lebo hovoril o vetovaní sankcií,
Poslanec Smeru bol v Moskve, výbor o tom nevedel,
Židia si mohli za holokaust sami, kázal kňaz v Čadci,

+ pikoška:
IKEA sa vysmieva spoločnosti Apple, ukazuje bookbook. Nieže by Ikea bola synonymom vkusu a dizajnu, ale keď sa reklama podarí, tak to stojí za to. Pobavilo…