Týždňovka (33/2013)

Prvé miesto: Násilnosti v Egypte. Po protestoch egyptská armáda začiatkom júla zvrhla islamistického prezidenta Muhammáda Mursího, jeho prívrženci však teraz vyšli do ulíc. Moslimské brastvo vopred varovalo, že krajina zažije v piatok deň hnevu. Zvolané protesty sa na viacerých miestach krajiny rýchlo zmenili z pokojných na násilné. A všetci dúfajú, že Egypt nedopadne ako Sýria.

Druhé miesto: Vedci odhalili možný pôvod rakoviny. Medzinárodný tím podľa štúdie v magazíne Nature skúmal viac než sedemtisíc genómov ľudí s rôznymi druhmi rakoviny. Ich analýzou vedci narazili na dvadsaťjeden signatúr, akýchsi stôp po samotných mutáciách v DNA. Tie sa objavujú pri všetkých druhoch nádorov. A to by mohol byť kľúč k liečbe.

Tretie miesto: Koniec krízy. Vraj oficiálny. Ekonomika menovej únie sa vrátila k veľmi miernemu rastu. Aký efekt to bude však mať na reálnu situáciu, si treba ešte počkať. Aby sme nakoniec neboli priveľmi sklamaní…

Štvrté miesto: Sudcovia vs. Harabin. Deväť sudcov Najvyššieho súdu v otvorenom liste odmieta Harabinove útoky proti Ústavnému súdu po poslednom rozhodnutí v kauze Duckého zmeniek. Po tom, ako Ústavný súd zrušil rozhodnutie Najvyššieho súdu, Harabin oznámil, že podá návrh na disciplinárne stíhanie ústavných sudcov, prípadne aj trestné oznámenie.

Piate miesto získali aj tieto udalosti:
– Zraneného robotníka stabilizovali, no jeho stav je vážny,
– Váš dlh začína byť kritický, odkazuje nám menový fond,
– Minister Čaplovič opäť čudne nakupuje,
– Nekompetentný rezort nemá nakupovať učebnice, tvrdí Beblavý,
– SND dosiahlo historicky najvyššie tržby z predaja abonentiek,
Ryanair hazarduje so životmi pasažierov, tvrdia Španieli,
– KDH chce, aby deti mohli z daní pomáhať rodičom na dôchodku,
Štvrtým mobilným operátorom chce byť firma miliardára Kellnera,
– V okolí bratislavského letiska sa rozmnožili konope,
– Hlad v polepšovniach. Deti žijú z 2,80 eura na deň,
– Americká bezpečnostná agentúra vraj často porušovala zákony,

+ pikoška:
– Nemecký výrobca pracích práškov, lepidiel a hygienických potrieb musel stiahnuť z trhu osviežovač WC, ktorý svojím dizajnom pripomínal ukrajinskú vlajku. Pozornosť upútal vďaka televíznej reklame, v ktorej žlto-modrý osviežovač umiestnia do záchodovej misy a spláchnu. Niežeby v Ukrajine nebolo čo splachovať, no metafora by sa prekvapivo dobre dala použiť aj inde vo svete…