Týždňovka (18/2013)

Prvé miesto: Gašparovičov „dom krási“. A nebola to jediná chyba vo vete, ktorú nechal v pamätnej knihe z výstavy bonsajov. Každopádne, robiť chyby je naozaj ľudské a najmä tie jazykové by sme si mali upratať aj na vlastnom prahu. Keby však takáto hrúbka bola jedinou chybou nášho prezidenta, radi by sme sa na nej zasmiali. Rozhorčenie – a nielen to na sociálnych sieťach – ide najmä z tých, za ktoré tu máme vďaka nemu chaos už niekoľko rokov. Čentéš, novinárka-analfabet či Radičová, ktorá nemá zavadzať, by vedeli rozprávať…

Druhé miesto: Stavanie mája. Kaník vs. Fico. Kto skôr, kde, rýchlejšie, vyššie. Akoby by to bolo neuctiť si tradíciu. Symbol je symbol. Stačí sa opýtať pána Freuda, či nemá čím prispieť do diskusie…

Tretie miesto: Zákon o rozhodovaní Ústavného súdu sa bude riešiť zrýchlene. Zmena má vyriešiť patovú situáciu, ktorá vznikla podaním námietok na sudcov tak zo strany Čentéša i Gašparoviča. V podstate ide znova o tie isté otázky: kto skôr, kde, rýchlejšie, vyššie. Podľa Fica sa totiž hromadia informácie, ktoré naznačujú, že na Generálnej prokuratúre musí nastať výmena. Prorok tento náš premiér.

Štvrté miesto: Európsky súd rozhodol, že uväznenie bývalej ukrajinskej premiérky Julije Tymošenkovej bolo protiprávne a politicky motivované. Ukrajina podľa ESĽP porušila zadržaním Tymošenkovej štyri paragrafy Európskeho dohovoru o ľudských právach. Expremiérka si momentálne odpykáva sedemročný trest za zneužitie premiérskych právomocí, keď uzavrela pre štát nevýhodnú zmluvu o dodávkach ruského plynu.

Piate miesto získali aj tieto udalosti:
– Forbes priniesol rebríček najbohatších Slovákov a Čechov,
výbuch plynu v Prahe poničil Sláviu a zranil desiatky ľudí,
– Slovensko pochybilo, do rozpočtu EÚ musí vrátiť 3,3 milióna eur,
– Protimonopolný úrad schválil koncentráciu finančných žralokov a Poštovej banky,
– Libor Jakšík a jeho známosti v radoch polície,
– Harabin a Lipšic sa na súde hádali, kto je väčší klamár,
dlhová brzda by sa mala uvoľniť,
– Žitňanská ukazuje na ďalší tender u Kaliňáka,

+ pikoška:
IBM urobilo animované video z jednotlivých atómov. Tomu hovoríme marketing, ktorý nadchne…