medan.sk

sledujte nás:

Televízia, ktorá cestuje

Okrem cestujúcich sa v mestskej hromadnej doprave vozí aj See & Go. V Bratislave začala oficiálne vysielať po ročnom testovaní 1. septembra 2011. Ako na ňu reagujú cestujúci? Platí nájom dopravnému podniku? Ako to technicky funguje a ako bude tento projekt pokračovať?

Konateľ spoločnosti Ivan Šimonič priznáva, že tento projekt si všimli v inej európskej metropole, kde obrazovky slúžili len na vysielanie obsahu z kamier a reklamu. „Po zistení čísiel prepravených osôb nám napadlo, že by sme mohli masovo edukovať ľudí a vysielať filmy z oblasti prírody, environmentu i športu.“ Oslovili magistrát Bratislavy, dopravný podnik a získali súhlas. V mestách, kde už televíziu See & Go rozbehli, platia dopravným podnikom nájom. „Vysiela sa offline, dáta sa nahrávajú manuálne na prehrávač raz za sedem dní. Správy sa aktualizujú v depe dopravného podniku raz za 24 hodín cez wifi. Wifi umožní častejšie nasadzovanie noviniek i v mestách Košice a Poprad.“

A čo cestujúci? Podľa prieskumu TNS, ktorý si dala spoločnosť vypracovať, pozná túto službu 95% opýtaných, 56% vyjadrilo spokojnosť, 13% nespokojnosť. „Pri spustení služby bolo zopár sťažností na zvuk v autobuse. Bolo to spôsobené statickým zvukom, ktorý bol v určitých momentoch rušivý. Vyriešili sme to zariadením, ktoré počúva hluk z autobusu a podľa toho stišuje, prípadne zosilňuje hlasitosť zariadenia.“

see and go

Zdroj: See & Go

See & Go vysiela aj 40 minútové dokumentárne filmy. Môžu zaujať cestujúcich, ktorí z nich vidia možno len päť alebo desať minút? „Vyberáme dokumentárne filmy, ktoré sa skladajú z viacerých príbehov, každý má dĺžku 5-7 minút, je ťažké zohnať kratšie dokumentárne filmy, preto si momentálne točíme aj vlastné filmy a programy.“

Nebolo by vhodné ponúkať programy kín, divadiel a iných inštitúcií? „O dianí v Bratislave informujeme v spolupráci s magistrátom hlavného mesta. Ponúkame magazín s názvom Bratislava life, ktorý cestujúcim predstavuje podujatia, ktoré organizuje mesto a VÚC. Zvažujeme aj informácie o dopravných výlukách, preto začíname rokovania s dopravným podnikom aj mestom, ako to poňať po obsahovej i technickej stránke,“ vysvetľuje Ivan Šimonič.

Okrem Bratislavy sa chce televízia voziť i v Prešove, Nitre, Banskej Bystrici, Žiline, Trnave a Trenčíne. Teraz sa už vozí v Poprade a Košiciach. Rokuje aj so zahraničnými metropolami. Od 21. decembra 2012 ponúka aj internet, vo vozidlách MHD Bratislava ho prostredníctvom wifi šíri operátor Orange.