SUV v slovenských médiách

Autá typu SUV (Sports utility vehicle) zaznamenávajú rast popularity v Európe aj na Slovensku. Pozreli sme sa na ich medializáciu v slovenských médiách od začiatku tohto roka do konca mája (1.1.2014 – 31.5.2014).

Celkovo sme za sledované obdobie zaznamenali 834 príspevkov, ktoré obsahovali pojem SUV alebo sports utility vehicle. Druhý pojem slovenské médiá takmer vôbec nepoužívajú, vyskytol sa iba v siedmych príspevkoch. Skratka SUV sa vyskytla vo všetkých 834 príspevkoch.  Najviac sa o SUV písalo v apríli 2014 (200 príspevkov), najmenej v máji (143 príspevkov).

Graf1

Podľa skupín médií sa o SUV najviac píše na internetových portáloch (sem patria aj motoristické rubriky webov). Neprekvapuje vysoký počet príspevkov v auto-moto tituloch. V skupine televízia a rozhlas bola prevažná väčšina medializácie (32 z 39 príspevkov) v troch motoristických reláciách: Motoring na TA3, Autosalón na Jednotke a Pozor, zákruta! na Rádiu Slovensko. Jediné audiovizuálne médium, ktoré spomenulo SUV v spravodajstve bola TV JOJ (7 príspevkov), išlo napríklad o správy zo Ženevského autosalónu 2014 alebo o presune výroby Porsche Cayenne do bratislavského závodu Volkswagen Slovakia.

Graf2

Približne dve tretiny príspevkov o SUV sa zaoberajú produktovými témami. Sem sme zaradili príspevky, ktorých hlavnou témou boli modely áut (napr. recenzie, predstavenia modelov, informácie o vylepšeniach a pod.). Asi pätina príspevkov sa zaoberala korporátnymi témami tzn. šlo o informácie o automobilkách, ktoré SUV vyrábajú, štatistiky predaja značiek a pod. Zvyšné príspevky zmieňovali SUV v inom kontexte, napr. ako vozidlo osoby spomenutej v spravodajstve.

Pozreli sme sa aj na medializáciu konkrétnych modelov v súvislosti s pojmom SUV. Vybrali sme štyri najpredávanejšie modely na Slovensku podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu SR za rok 2013: KIA Sportage, Škoda Yeti,  Hyundai ix35 a Dacia Duster. Pozrite si graf za rok 2014:

SUV

Graf zobrazuje medializáciu vybraných modelov spolu s pojmom SUV. Celková medializácia modelov môže byť vyššia.

Ak máte záujem vedieť celkovú medializáciu týchto alebo ďalších modelov, kontaktujte obchodné oddelenie NEWTON Media.

Metodika:

Sledované boli všetky médiá, ktoré NEWTON Media monitoruje okrem agentúrneho spravodajstva.

Zoznam sledovaných auto-moto médií: Auto Bild Slovensko; Auto magazín; Auto motor a šport; Auto žurnál; Auto Grátis; Autotest; Exclusive car; Kilometer; Fleet (SK); MOT’or; Natankuj auto; Profi auto; Stop; Truck & Business (SK)