Štyri mediálne verzie Gorily

Gorila má v slovenských médiách minimálne štyri verzie. Najčastejšie sa opisuje v pôvodnom význame, teda ako opica. V roku 2008 médiá najčastejšie informovali, že gorilám hrozí vyhynutie a robia sa zbierky na ich záchranu. V roku 2009 zase narástol počet príspevkov, ktoré pod gorilou mysleli členov ochranky, vyhadzovačov a osoby z podsvetia. Tretia verzia gorily – internetové kníhkupectvo – sa dostala do popredia v roku 2010. Novú verziu dostala gorila koncom roka 2011, odkedy symbolizuje hlavne kauzu či spis z odpočúvacej akcie.

 

[easychart type=“horizbarstack“ grid=“1″ height=“80″ width=“200″ title=“Gorily v médiách“ groupnames=“Význam Opica, Kníhkupectvo, Film, Ochranka, Kauza“ valuenames=“Rok 2008, Rok 2009, Rok 2010, Rok 2011″ group1values=“178,109,172,168″ group2values=“40,53,107,116″ group3values=“10,24,11,6″ group4values=“50,71,41,38″ group5values=“0,0,0,162″]

 

Okrem týchto štyroch hlavných významov, má gorila v médiách aj tieto súvislosti:

  1. –         Gorily v hmle (film)
  2. –         Gorily chcú banány (kniha)
  3. –         Rok gorily (Medzinárodný rok gorily, 2009)
  4. –         „Kysucká Gorila“ (člen podsvetia)
  5. –         Gorila (lokomotíva radu 350, medzi železničiarmi prezývaná Gorila)
  6. –         Gorila vs. Architekt (CD, hip-hop, autor Vladimir 518)
  7. –         Karol Goril, Ladislav Gorila (meno a priezvisko)
  8. –         Gorila (prezývka Richarda Fulda z Wall Street)
  9. –         Gorila Glass (sklo pre displej odolné voči poškrabaniu)
  10. –         Cadbury Gorila (bubnuje na skladbu Phila Collinsa)