medan.sk

sledujte nás:

RETRO médiá: desiate výročie „konca“ Domino fórum

V septembri 2014 uplynulo 10 rokov od medializácie problémov v názorovom týždenníku Domino fórum. Vydavateľstvo dostalo nového majiteľa, redakcia sa rozpadla.
RETRO obrazok

„Slovenský názorový týždenník Domino fórum, podobný českému Respektu, po trinástich rokoch zaniká. Redaktori podali koncom augusta hromadnú výpoveď a nie je pravdepodobné, že by majiteľ dokázal dať v krátkej dobe dohromady rovnako kvalitný autorský tím,“ napísal vtedajší mediaportal.sk (16.9.2004). Ešte predtým, 3.9.2004, denník SME k tejto téme napísal: „Najnovšie vydanie týždenníka Domino fórum bolo vytlačené, ale zatiaľ nie je v predaji. Z týždenníka odišla celá redakcia. „Distribúcia novín bola zastavená z dôvodu, že v novinách sa vyskytli nepravdivé a neobjektívne informácie, ktoré by poškodili vydavateľa,“ povedala zástupkyňa vydavateľa Domino Press Silvia Prepirová.“

Zániku týždenníka sa vtedy venoval aj konkurenčný FORMÁT, ten publikoval dňa 13.9.2004 článok s názvom „Zvláštny zánik týždenníka“ a publikoval aj túto faktografiu:

Trinásť rokov týždenníka

1991 – Peter Schutz zakladá v Košiciach Domino Efekt, predchodcu Domino fóra

1996 – Pozmenené Domino fórum začína vychádzať vo vydavateľstve Petit Press, šéfuje mu Milan Šimečka.

1999 – Šéfredaktorom sa stáva Štefan Hríb.

2002 – Redakcia odchádza z vydavateľstva Petit Press.

2003 – Štefan Hríb zakladá s podnikateľkou Silviou Prepirovou (podľa Obchodného registra je majiteľkou ďalších dvoch firiem) vydavateľstvo Domino Press, pod ktoré prechádza celá redakcia Domino fóra.

Január 2004 – Štefan Hríb odchádza, na poste ho strieda František Šebej.

Koniec augusta 2004 – Redakcia dáva kompletne výpoveď a pripraví bez vedomia vydavateľky pre čitateľov posledné číslo vrátane rozlúčkového editoriálu, vydavateľke sa však podarí zastaviť distribúciu.

Začiatok septembra 2004 – Vydavateľka sa snaží obnoviť týždenník s novými ľuďmi. Zároveň bez vedomia bývalých redaktorov povolí distribúciu ich posledného čísla, ale s jedným vymeneným materiálom a s vynechaním pôvodného editoriálu i tiráže.

Oslabený týždenník potom pokračoval v inom zložení, no aj tak po nejakom čase prestal vychádzať.

Použité zdroje: mediaportal.sk, Formát, SME.