RETRO médiá: Apríl – máj 2000

Písalo sa, že STV má dlh, štartuje TV3 a Markíza vysielala MS v ľadovom hokeji …

Združenie Memo 98 informovalo, že v televíznom spravodajstve, od  novembra 1999 do apríla 2000, takmer o všetkých politických subjektoch zaznelo viac negatívnych ako pozitívnych zmienok. OVP Orava ohlásila, že chce v roku 2000 vyrobiť 120-tisíc televízorov. Mobilní operátori zase za celý rok 1999 minuli na reklamné šoty v TV Markíza 190 mil. Sk. Auditórska firma Deloitte Touche vypracovala pre STV finančnú analýzu z ktorej vysvitlo, že televízia má dlh zhruba 900 mil. Sk. Asi aj preto chcela STV zvýšiť koncesie zo 75 na 120 Sk, rozhlas požadoval zvýšenie z 30 na 50 Sk.

Mediálne informačné centrum oslavovalo 45 rokov a publikovalo výskum, kde tvrdilo, že na Slovensku disponuje 21 % domácností osobným počítačom, pričom 3 – 4 % domácností používajú internet aj e-mail. Možno aj preto Ružinov predstavil internetovú stránku baruzinov.sk.

Komerčné médiá zaujali tým, že od 1. mája prešiel z Markízy do Rádia Koliba Michal Arpáš. Zanikla TV Galaxie a na jej frekvencii začala 25. mája vysielať TV3.

Hospodárske noviny v spolupráci s Rock FM rádiom pripravovali rozhlasovú reláciu HN Kredit. O TV Luna sa písalo, že je financovaná z úveru z Devín banky. Rádiu D.C.A. Trenčín odňali licenciu. V Českej televízii bola vzbura zamestnancov. Jožo Pročko vystupoval v reklame Slovenskej životnej poisťovne.

CNN v júni oslavovala 20 rokov. Radosť z hokejového šampionátu v Petrohrade mala televízia Markíza, pretože v týždni od 8. do 14.mája 2000 zaznamenala sledovanosť 58,8 %.

Zdroje: Nový Čas, SME, Hospodárske noviny, Profit, Trend.