medan.sk

sledujte nás:

Ranking citovanosti printu za 3.Q 2015

Spoločnosť NEWTON Media prináša kvartálnu štatistiku citovanosti printov. Mesačné štatistiky nahradzujeme kvartálnymi.

Víťazom rankingu za 3.Q 2015 (1.7. – 30.9.2015) bol denník SME.

Ranking_medan

Vo vybraných printových médiách sa najviac medializoval Denník SME (35 krát). O štyri príspevky menej zaznamenal Denník N. Tretie miesto obsadil denník Pravda, za ktorým o jednu zmienku zaostali Hospodárske noviny.

Ak sa pozrieme len na kritérium citovanosti, víťazom je Denník N, ktorý bol citovaný 21-krát.

SME

Citácie – najčastejšie ho citoval Denník N (6 citácií). Šlo napríklad o vyjadrenie exministra hospodárstva Ľudovíta Černáka, o informácie o Milanovi Bališovi, Tomáš Gális vo svojom komentári spomenul, že „pred rokom vyšiel v denníku Sme článok Daniela Altmana o tom, aký prelietavý dokáže byť záujem verejnosti i médií“ alebo napríklad informácia o kauze VšZP, kde Denník N uviedol, že „denník SME píše, že Miroslav Sučko je syn Anny Sučkovej“. Dva krát citoval denník SME aj týždenník Plus 7 dní, išlo o vyjadrenie Gábora Grendela z roku 2012 a informácia v článku, že „podľa denníka Sme však firme s cyperskými majiteľmi patrí aj byt v bratislavskom Starom Meste“.

Zmienky – najviac zmienok (7) sme zaznamenali v Denníku N. Napríklad Peter Jaroš v rozhovore pre SME povedal, že na 75. narodeniny dostal telefón s internetom a tak číta „Pravdu, Denník N a SME“. Redaktorka Jana Németh zase v článku o knihe Jany H. Hoffstädter spomenula aj to, že v minulosti pôsobila aj v redakcii denníka SME. Napríklad .týždeň spomenul SME v príspevku Denisy Gdovinovej, ktorá pri Simonovi Smithovi poznamenala, že tento britský sociológ „už dlhodobo spolupracuje s Denníkom N a denníkom SME pri moderovaní online diskusií“. Dve zmienky publikoval aj denník Pravda. V jednom článku spomenul staršiu kauzu, kde „v roku 2002 bol napríklad odpočúvaný vtedajší šéf ANO Pavol Rusko a redaktor denníka Sme“.

Denník N

Citácie – päť krát ho citoval .týždeň a SME, štyrikrát Hospodárske noviny. Týždenník .týždeň čitateľov informoval, že „Denník N prednedávnom priniesol reportáž o tom, ako zaniká jediná hudobná ulica v Bratislave, kde zrušili dve z troch predajní hudobných nástrojov“. Denník SME opisovali aktivity združenia Slovenskí branci na školách a priznal, že „ako prvý na to upozornil Denník N“. Hospodárske noviny zase odkázali na Denník N v justičnej téme, keď napísali, že Štefan Harabin môže čeliť odvolávaniu z postu predsedu kolégia „s takýmto návrhom má prísť podľa Denníka N Harabinova nasledovníčka Daniela Švecová“.

Zmienky – štyrikrát boli zachytené v .týždni. Jedna krátka zmienka uviedla, že autorka textu Jana Németh je redaktorka Denníka N, druhý príspevok opisoval aktivity už spomínaného britského sociológa Simona Smitha. Ďalšie dva príspevky spomenuli reportérku Denníka N Tímeu Beck. A napríklad regionálny titul MY Týždeň na Pohroní publikoval rozhovor s Radovanom Potočárom, ktorý vyhral literárnu súťaž Poviedka 2015. O sebe priznal, že s blogovaním začal už pred piatim rokmi „najprv na webe Sme, teraz na Denníku N“.

Pravda

Citácie – napríklad Košický denník KORZÁR citoval z rozhovoru s hercom Martinom Hubom, ktorý spravila Pravda. Denník SME odkázal na zistenie Pravdy v článku o emisnej kauze: „V tom čase je už niekoľko týždňov na žilinskom letisku zaparkované štvormiestne lietadlo Diamond DA42 Twin Star, ktoré podľa denníka Pravda využíva práve vtedajší šéf SNS.“

Zmienky – napríklad MY Trenčianske noviny publikovali príspevok o Miroslavovi Karáskovi, ktorý vlastní unikátnu zbierku novín, kde má denníky SME a Pravda. SME spomenulo denník Pravda aj v tejto súvislosti: „Na odpočúvanie novinárov Pravdy v roku 2011 bol podľa Jozefa Čentéša zákonný dôvod.“

Hospodárske noviny

Citácie – štyri citácie sme zaznamenali v Denníku N, ten napríklad odcitoval vetu Martina Filka z komentára, ktorý napísal pre HN. Denník SME citoval HN v článku o Baumaxe: „Podľa denníka Hospodárske noviny by mal Obi na Slovensko prísť začiatkom októbra“. Trend zase citoval HN v článku o Tatravagónke: „Ako informovali Hospodárske noviny, novým spolumajiteľom má byť český obchodník so zbraňami Jaroslav Strnad a jeho skupina Excalibur Group.“

Zmienky – spomeňme napríklad zmienku z Denníka N o tom, že „Penta žaluje aj Hospodárske noviny“ a zmienku z týždenníka Trend o tom, že „vo Versuse sa prestali tlačiť letáky pre Kaufland aj denník Hospodárske noviny“.

Prehľadnú informáciu o tom, kto koho citoval ponúka nasledujúca tabuľka

MédiumDenník NHospodárske novinyPravdaSMEPlus 7 dníTrendTýždeňMy, KorzárSpolu
Denník N4839731
Hospodárske noviny7414420
Pravda63221721
SME134227735
Plus 7 dní322411417
Trend5611114
Týždeň242513
MY, Korzár33

Grafický prehľadRanking_denniky_medan

Ranking_tyzdenniky_medan

Ranking_regiony_medanMetodika:

Analýza skúma vzájomné odkazovanie (citácie alebo zmienky) v rámci týchto vybraných médií: Hospodárske noviny, SME, Pravda, Denník N, .týždeň, Trend, Plus 7 dní, MY (sieť regionálnych titulov), Korzár (denníky, týždenníky).

Z analýzy bolo vylúčené vzájomné odkazovanie titulov vydavateľstva Petit Press, a teda keď Korzár a MY odkazuje na SME a naopak, hlavne preto, že regionálne tituly preberajú domáce spravodajstvo od redakcie SME.

Citácie boli vyberané podľa kľúčových slov ako napr.: „ako informovali Hospodárske noviny“, „uviedol Denník N“, „vyrátal Trend“, „povedal pre Týždeň“, „podľa Pravdy“ alebo „SME, 16.6.2015“ a pod.

Za zmienky boli považované výroky typu: „pred tým pracoval v denníku SME“, „čísla predajnosti Trendu a Týždňa“, „zažaloval Hospodárske noviny“, „má súdny spor so SME“, „SME a Trend zmenili majiteľa“, „Týždeň vydáva W press“ a pod.

Štatistiku za mesiac jún 2015 nájdete tu.