medan.sk

sledujte nás:

Ranking citovanosti printu za 1.Q 2016

Spoločnosť NEWTON Media prináša kvartálnu štatistiku citovanosti printov.

Analýza skúma iba vybrané printové tituly a ich medializáciu v printoch. V prípade záujmu o doplnenie či rozšírenie vzorky médií nás prosím kontaktujte. Radi Vám pripravíme produkt na mieru.

Víťazmi rankingu za 1.Q 2016 (1.1. – 31.3.2016) sú Denník N a týždenník Trend.

Ranking_1Q2016

Vo vybraných printových médiách sa najviac medializovali Denník N a týždenník Trend. Oba tituly sa medializovali v 87 príspevkoch. Druhé miesto obsadil denník SME. Tretie miesto obsadil denník Hospodárske noviny. 

Iba citovanosť

Ak sa pozrieme len na kritérium citovanosti, víťazom je Denník N, ktorý bol citovaný 73-krát. Víťazom bol aj v predošlom kvartáli. Darilo sa aj týždenníku Trend, ktorý zaznamenal 65 citácií a skončil druhý. Denník SME skončil na treťom mieste (45 citácií).

Denník N

Citácie – HN a SME napísali, že trestné oznámenie na premiéra za výrok o moslimskej komunite podal podľa Denníka N neznámy občan mailom. 20 citácií súviselo s reťazcom Carrefour, pričom 18 citácií bolo v regionálnych periodikách MY a Korzár: „Väčšinu potravín zo zoznamu zákazníci v tejto predajni momentálne nekúpia, ako prvý o tom informoval denník N.“ Časť citácii pochádzala z rozhovorov, ktoré Denník N vypublikoval. Plus 7 dní odkazoval na rozhovor s Miroslavom Beblavým, Trend a HN odkazovali na rozhovor s Ivanom Miklošom a .týždeň na rozhovor s Vladimírom Palkom. Trend a SME odkázali na Denník N v prípade daňovej kauzy Bašternák.

Zmienky – v denníku SME bolo deväť zmienok, a to napríklad odpoveď M. Kostolného v ankete alebo informácia, že premiér neodpovedá Denníku N. Jedna zmienka bola aj v denníku Pravda, kde politológ Tomáš Profant v texte o genocíde napísal aj túto vetu: „Denník N, Aktuality alebo .týždeň sa spolu s učebnicami dejepisu v tomto ohľade dostávajú na úroveň Mazurka. Hoci genocídy nespochybňujú, rozdeľujú ich obete podľa rasy.“

Trend

Citácie – najviac ho citoval denník SME (25), napríklad v týchto súvislostiach: nákup lineárnych urýchľovačov pre onkológiu, dotácie pre Poóra, kauza Kaliňák – Počiatek, firma Cintra sa výrazne priblížila k výstavbe obchvatu Bratislavy cez PPP projekt, týždenník Trend Máriu Blaškovú s rodinou označil za jedného z vlastníkov skupiny Slovenská plavba a prístavy, v pozadí Doprastavu bol podľa týždenníka Trend lobista a blízky priateľ premiéra Fica Miroslav Výboh, kauza Bašternák.
Týždenník Trend sa často citoval aj v súvislosti s osobitným odvodom z podnikania v regulovaných odvetviach, ktorý spochybnil súd a ako prvý o tom informoval Trend. Slovenské denníky citovali Trend aj v súvislosti s kauzou Kaliňák – Počiatek.

Zmienky – napríklad .týždeň pod článkami Mariána Leška informoval, že autor pôsobí v Trende. Regionálne tituly informovali o gastronomickej súťaži: „Oceňovanie najlepších reštaurácií si v posledných rokoch zobrali pod patronát týždenník Trend a bedeker Gurmán na Slovensku.“ Hospodárske noviny informovali, že Robert Kaliňák podal žalobu na Trend. V Denníku N napríklad Rado Baťo spomínal na Martina Filka: Bolo to niekedy v roku 2005, keď mi do redakcie Trendu napísal neznámy chlapík a strašne ma zvozil za článok.“

SME

Citácie – najviac ho citoval Denník N (18), napríklad v súvislosti s prieskumom verejnej mienky (prieskum agentúry Focus pre denník Sme). 12 citácií mal denník v týždenníku Trend, jedna z nich mala napríklad takýto obsah: Slovenské ministerstvo obrany si od nej následne podľa denníka Sme objednalo 688 pušiek a rovnaký počet pištolí.“ Hospodárske noviny citovali SME v šiestich prípadoch, napríklad takto: „Podľa denníka Sme by však medzi obvinenými mohol byť aj bývalý šéf Váhostavu Ján Kato.“

Zmienky – napríklad .týždeň pod článkami Mariána Leška informoval, že autor pôsobil v SME. Alebo Denník N napísal, že „Denník SME zažil veľký DDoS útok na spravodajský web, ktorý sa spustil presne v čase, keď sa skončili v roku 2014 prezidentské voľby.“

Hospodárske noviny

Citácie – najviac ich citoval denník SME (11), napríklad v súvislosti s kauzou Gorila: „Ešte v novembri 2013 pritom Kováčik pre Hospodárske noviny tvrdil, že väčšinu práce v kauze Gorila už vykonali a uzavrieť by ju mali do prvého polroka 2014“ alebo sa spomínal komentár Oszkára Világiho v HN. Sedem citácií sme zaznamenali v Denníku N, ten odkazoval napríklad na rozhovor premiéra R. Fica v HN alebo na už spomínaný komentár Oszkára Világiho, ktorý sa vyjadroval k strane Most-Híd.

Zmienky – denník SME napríklad napísal, že Penta žaluje aj Hospodárske noviny. Denník N spomenul bývalého komentátora Hospodárskych novín, ktorý vysvetľoval prečo bol v minulosti Erik Tomáš nominovaný na anticenu v ankete Hovorca roka: Dôvodom boli metódy jeho práce, spojené s nátlakom, zastrašovaním, aroganciou,“ vysvetľoval vtedajší komentátor HN Arpád Šoltész.“

Prehľadná tabuľka citácii a zmienok spolu

MédiumDenník NHNPlus 7 dníPravdaSMETrendTýždeňKorzár, MySpolu
Denník N79124873187
Trend1510212862587
SME301253131376
HN11111451740
Pravda4211425533
Plus 7 dní1211134233
Týždeň5214214
Korzár, My1326

Poznámka: Tabuľku je potrebné čítať po riadkoch.

Metodika:

Analýza skúma vzájomné odkazovanie (citácie alebo zmienky) v rámci týchto vybraných médií: Hospodárske noviny, SME, Pravda, Denník N, .týždeň, Trend, Plus 7 dní, MY (sieť regionálnych titulov), Korzár (denníky, týždenníky). V grafe a štatistikách uvádzame MY a Korzár spolu.

Z analýzy bolo vylúčené vzájomné odkazovanie titulov vydavateľstva Petit Press, a teda keď Korzár a MY odkazuje na SME a naopak, hlavne preto, že regionálne tituly preberajú domáce spravodajstvo od redakcie SME.

Citácie boli vyberané podľa kľúčových slov ako napr.: „ako informovali Hospodárske noviny“, „uviedol Denník N“, „vyrátal Trend“, „povedal pre Týždeň“, „podľa Pravdy“ alebo „SME, 16.6.2015“ a pod.

Za zmienky boli považované výroky typu: „pred tým pracoval v denníku SME“, „čísla predajnosti Trendu a Týždňa“, „zažaloval Hospodárske noviny“, „má súdny spor so SME“, „SME a Trend zmenili majiteľa“, „Týždeň vydáva W press“ a pod.

Štatistiku za 4.Q 2015 nájdete tu.