medan.sk

sledujte nás:

NEWTON Media organizuje prestížny summit o médiách

Spoločnosť NEWTON Media v tomto roku oslavuje 20 rokov svojej existencie, a preto v priebehu roku plánuje usporiadať niekoľko výnimočných udalostí. Prvou takouto akciou je summit NEWTON Daily – Out of Print, ktorý sa uskutoční 2. apríla v Centre súčasného umení DOX. Ústrednou témou summitu a leitmotívom chystaného panelu je hlboká transformácia a rýchly vývoj, ktorým prešla mediálna scéna v poslednom desaťročí. Spoločnosť NEWTON Media tieto premeny starostlivo sledovala a teraz sa rozhodla iniciovať diskusiu o súčasnosti a budúcnosti médií u nás i v globálnom meradle.

TS

Petra Mašínová, CEO spoločnosti NEWTON Media, popisuje motiváciu k usporiadaniu summitu takto: „Denne monitorujeme enormné množstvo médií, ktorých obsah nielen sledujeme, ale analyticky spracovávame a uchovávame. Náš archív je najúplnejší v strednej Európe a siaha až do roku 1996. V istom ohľade ho možno považovať za pamäť českej mediálnej scény. Za 20 rokov existencie sme získali skúsenosti, ktoré chceme zúročiť novým spôsobom. Nielen v rámci služieb, ktoré poskytujeme, ale tiež v jedinečnej spätnej väzbe, ktorú môžeme dať médiám i tým, ktorí sú s nimi z rôznych dôvodov úzko prepojení.“

V panelu Let’s talk Money and Power budú šéfredaktori a kľúčoví manažéri popredných českých a slovenských médií hovoriť o tom, kto a čo hýbe českou mediálnou scénou, čo je vidieť a čo sa naopak skrýva. Na otázku, akú úlohu a podobu majú média v digitálnej ére, budú hľadať odpovede diskutujúci v paneli The Age of Disruption, kde prehovorí niekoľko významných zahraničných hostí. Napríklad Mark Little – bývalý novinár írskej televízie – dnes jeden z popredných svetových vizionárov, ktorý opustil veľké média, aby založil start-up Storyful. Túto agentúru verifikujúcu materiál zo sociálnych sietí kúpila nedávno NewsCorp Ruperta Murdocha. V panelu vystúpi tiež Ivan Hernandez, jeden z popredných digitálnych stratégov poľskej mediálnej scény. Záver programu prinesie o niečo menej hutné, avšak nemenej zaujímavé postrehy v debate s názvom PR on Crossroads, v ktorej budú o budúcnosti Public Relations hovoriť PR guru Václav Pavelka s PR osobnosťou roka 2014, kaviarnikom Ondřejem Kobzou.

Program summitu prinesie nielen zaujímavé osobnosti, ktorých slovo má vo svete médií silnú a často rozhodujúcu váhu, ale tiež nové perspektívy, z ktorých je možné nazerať na otázku médií, ich súčasného stavu i budúceho vývoja. „Našim cieľom je ukázať súčasné skutočné i zdanlivé mediálne drámy aj v globálnom kontexte. V Česku totiž často vnímame veľa dejov izolovane. Pritom je treba uvedomiť si súvislosti a zaujímať sa o to, čo sa v skutočnosti deje inde. Umožní nám to súčasnú dynamiku lepšie pochopiť,“ hovorí Pavlína Kvapilová, konzultantka a bývalá riaditeľka divízie ČT Nové médiá, ktorá spolupracuje na obsahovej časti summitu a bude jednou z jeho moderátoriek.