Najviac udalostí prezentujú Televízne noviny na Markíze

Ktorá spravodajská relácia ponúka najviac „udalostí“? Odpoveď sme hľadali v krátkej kvantitatívnej analýze. Prezreli sme štyri televízne spravodajské relácie na vzorke piatich pracovných dní (26.3. – 30.3.2012).

 

 Markíza prvá, STV tesne druhá

Na základe zvolených kritérií za obdobie piatich pracovných dní ponúkli svojím divákom najviac udalostí Televízne noviny na Markíze (142). Správy STV prezentovali svojim divákom 137 udalostí, Hlavné správy na TA3 83 a Noviny TV JOJ 80 udalostí.

Najlepšie vo všetkých kritériách vyšla Markíza. Svojím divákom denne ponúka priemerne 28 udalostí (presný priemer 28,4). STV priemerne denne odvysiela 27 udalostí, TA3 a JOJ 16 (presné priemery: STV – 27,4; TA3 – 16,6; JOJ – 16).

Markíza divákom ponúkla aj najviac udalostí spracovaných vo forme reportáže. Za sledované obdobie piatich dní ich odvysielala 110, čím dosiahla podiel 77%. O niečo nižší počet i podiel zaznamenali Správy STV (98 reportáži; 72%).

 

JOJ a TA3

Keďže Markíza a STV zaraďujú spravodajskú reláciu do rovnakého vysielacieho času s podobnou minutážou, ich porovnávanie nie je také abstraktné ako v prípade porovnania s JOJ a TA3.

JOJ prezentuje niektoré udalosti aj vo formáte KRIMI, TA3 má zase najkratšiu hlavnú spravodajskú reláciu. Aj preto v kvantitatívnom porovnaní zaostala JOJ i TA3 za prvou dvojicou.

 

Úplné výsledky kvantitatívneho porovnania nájdete v tabuľke:

Štatistika udalostí v spravodajských reláciách

 

Metodika

Každá spravodajská relácia má inú minutáž, zameranie i obsahovú kvalitu, čo ale nechcelo byť predmetom analýzy. Pri zameraní sa len na kvantitu možno hovoriť o udalostiach, a to konkrétne o 1. reportážach (domáca – odprezentovaná reportérom, zahraničná – dlhší príspevok zo zahraničia) a 2. správach (krátky blok domácich alebo zahraničných správ, každá správa v bloku sa ráta samostatne, v prípade TV JOJ sa za správu ráta aj „zvieratko na záver“). Vyraďovali sme privítania, upútavky na obsah, záverečné pozdravy a v prípade TV Markíza informáciu o počasí.

V analýze boli použité dáta z archívu spoločnosti NEWTON Media, spol. s r.o.