Najväčší priestor v denníkoch dostal festival Bažant Pohoda

V slovenských médiách sa za celé letné prázdniny slovo „festival“ vyskytlo v  2 797 príspevkoch. Vyplýva to z analýzy spoločnosti NEWTON Media, ktorá na vzorke všetkých médií, ktoré monitoruje (s výnimkou tlačových agentúr), skúmala medializáciu slova „festival“ a to v období od 1. júla – 3. septembra 2012.

Slovo „festival“ sa najčastejšie vyskytovalo na internetových portáloch.

Medializáciu slova „festival“  sme podrobne skúmali v skupine celoštátnych denníkov (Sme, Pravda, Hospodárske noviny, Šport, Nový Čas, Plus jeden deň).

V sledovanom období sa v celoštátnych denníkoch najviac písalo o festivale Bažant Pohoda. S odstupom vyše 50-tich príspevkov skončil na druhom mieste Filmový festival Karlové Vary. Na treťom mieste skončil festival GRAPE. Ostatné festivaly zaznamenali 10 a menej príspevkov. Festivalu Bažant Pohoda „pomohla“ aj medializácia problémov okolo pitnej vody, tejto téme sa denníky venovali v 11-tich príspevkoch.