medan.sk

sledujte nás:

Mužov autorská móda nezaujíma?

Módni návrhári či návrhárky sa v pánskych magazínoch takmer vôbec nevyskytujú. K tomuto záveru sme dospeli po analýze príspevkov o téme módny návrhár/módna návrhárka za 1. polrok 2016.

Spolu sme zaznamenali 438 príspevkov, pričom ich mediálny vplyv bol vo výške 1 601 GRP. Mediá zmieňovali slovenských (46 %) a zahraničných návrhárov (44 %) v takmer v rovnakej miere, avšak slovenským návrhárom sa venujú podrobnejšie a rovnomernejšie.

Najviac príspevkov k téme publikovali internetové portály diva.sk (31) a cas.sk (31). Hneď za nimi nasledovala TV Markíza (21), ktorá tému medializovala najmä vo svojej relácii Smotánka (9). Z mienkotvorných médií skončil na štvrtom mieste internetový portál sme.sk (18), ktorý o téme informoval prevažne v regionálnych sekciách (10).

Téma módy a módnych návrhárov je samozrejme doménou ženských magazínov a webov (102). Naopak, pánske magazíny táto téma takmer vôbec nezaujíma. Zaznamenali sme iba dva príspevky v magazíne EXclusive a v magazíne For men.

Navrhari

Medializácia slovenských návrhárov bola pomerne vyrovnaná. Prvenstvo získala Jana Pištejová (28), za ktorou nasledovala Lýdia Eckhardt (25) a Ida Sándor (21). Lýdii Eckhardt dopomohla k druhému miestu aj rubrika Pýtajte sa Lýdie v magazíne Evita. Spomedzi zahraničných návrhárov výrazne viedla Victoria Beckham (28). Takmer o polovicu menej príspevkov zaznamenala módna návrhárka Vivienne Westwood (16). Za ňou nasledovala Gabrielle „Coco“ Chanel (14), ktorá sa spomínala najmä kvôli údajnej spolupráci s nacistami.

Za prvenstvo v medializácii vďačí Jana Pištejová aj  Simone Krainovej (12), ktorá nosí jej šaty. Nechýba ani Adela Banášová, ktorá je múzou Fera Mikloška a Barbora Heribanová, ktorej svadobné šaty šil Marcel Holubec.

Metodika:

Výber príspevkov podliehal kľúčovým spojeniam „módny návrhár“ a „módna návrhárka“.

Gross Rating Point je jednotka, ktorá zohľadňuje čítanosť printu, návštevnosť webov a výstupy peoplemetrov. Jeden GRP zodpovedá jednému percentu populácie SR staršej ako 14 rokov, teda skupine 47 000 čitateľov, ktorí sa mohli s publikovaným príspevkom zoznámiť. Čitateľ, ktorý mohol prečítať viac než jeden príspevok, je pritom započítaný opakovane.