Mediálna hodnota svadby Dominiky Cibulkovej prevýšila cenu jej outfitu

„Životný prestup“ či „životná dvojhra“ – takto médiá komentovali svadbu Dominiky Cibulkovej. My sme sa pozreli na jej medializáciu v slovenských médiách detailnejšie. Sledovaným obdobím bol 7. až 13. júl 2016.

Celkovo sme zaznamenali 146 príspevkov, pričom v 80 % z nich bola svadba hlavným námetom. Mediálna hodnota udalosti prevýšila súhrnnú cenu nevestiných šiat i šperkov, keď sa pohybovala na úrovni 441 497,- eur. K vyššej mediálnej hodnote AVE (informácia o tom, koľko by sme museli zaplatiť za inzerciu, ak by bola zverejnená v danom počte a v daných typoch médií) prispeli najmä príspevky z hlavných spravodajstiev celoštátnych televízií (2x TV Markíza, TV JOJ).

Mediálny vplyv dosiahol úroveň 616 GRP, pričom tri najvplyvnejšie príspevky publikoval internetový portál topky.sk.

Udalosť podporila aj publicitu známych módnych značiek.  Prvenstvo si vybojovala španielska značka Pronovias Atelier, ktorá pre Dominiku šila šaty. Za ňou nasledovala značka topánok Jimmy Choo a ALO diamonds. Outfit ženícha pozostávajúci celý zo značky Hugo Boss zmieňoval iba jeden príspevok v týždenníku Šarm.

Spomedzi skupín médií výrazne dominovala bulvárna tlač a jej weby (59%, 86). Tá mala vysoké zastúpenie aj pri medializácii svadby Petra Sagana (42%, 58).

Svadba Dominiky Cibulkovej (146)  zaujala síce média viac ako svadba Petra Sagana (138), no mediálna hodnota jeho svadby bola takmer o 200 tis. eur vyššia. O Saganovej „ženbe“ totiž informovala televízia 5-krát viac.

Pozrite si kompletné výsledky našej analýzy v infografike (kliknite pre zväčšenie):

Cibulkova_Medan

Metodika:

AVE vychádza z aktuálnej ceny inzercie a zo skutočného rozsahu príspevkov. Pre každé médium sa sledujú jednotlivé premenné, ako sú pozícia článku (strana, na ktorej je článok zverejnený), prítomnosť obrázku či grafu v príspevku, umiestnenie kľúčovej informácie v titulku príspevku, rozsah informácie venovanej spoločnosti (značke) v rámci príspevku, hodnotenie spoločnosti (značky) v príspevku a jednotková cena reklamy v danom médiu (napr. na 1 cm² článku, 1 sec. v TV, rádiu).

Gross Rating Point je jednotka, ktorá zohľadňuje čítanosť printu, návštevnosť webov a výstupy peoplemetrov. Jeden GRP zodpovedá jednému percentu populácie SR staršej ako 14 rokov, teda skupine 47 000 čitateľov, ktorí sa mohli s publikovaným príspevkom zoznámiť. Čitateľ, ktorý mohol prečítať viac než jeden príspevok, je pritom započítaný opakovane.