medan.sk

sledujte nás:

MediaBoom: Skúšobný režim, ale aj plán na preskočenie konkurencie

V mediálnej brandži vyvolal portál MediaBoom azda najviac otázok, a to hlavne pri svojom štarte, kedy nebolo jasné, kto portál vedie. Dnes sú známe dve mená (Michal Miškovec, Michal Hrčka) a nesporné je aj to, že portál si nachádza svojich čitateľov. Aké plány má nový portál nám prezradil koordinátor projektu a redaktor Michal Hrčka, ktorý na záver odpovedal aj na päť otázok z oblasti médií.

pytamesa

Mediálne, Omédiách, Stratégie – to je silná trojka, ktorá prináša informácie o mediálnom biznise. Vám sa začína tiež dariť, no obsah správ má bulvárnejší charakter. Je to zámer? Prečo píšete bulvárne? 

MediaBoom chce byť iným webom, ako je vami spomínaná trojka. Nechceme sa tváriť ako odborný web, nie sme však ani vyslovene bulvárom. Hľadáme cestu niekde medzi, aby sme návštevníkom ponúkli atraktívne čítanie. Zaujímavé a zároveň dôveryhodné, plnohodnotné a aktuálne informácie. Stále pracujeme v skúšobnej prevádzke, bez akejkoľvek podpory, či prepojenia na väčší portál a bez reklamy, napriek tomu sa nám už podarilo dosiahnuť pomerne slušný výsledok a návštevnosť kontinuálne stúpa. Ak to takto pôjde ďalej, na vami spomínané weby sa dotiahneme už čoskoro. Našou ambíciou je však viac.

Koho považujete za konkurenciu. Aké máte obsahové výhrady k etablovaných mediálnym webom? 

Na trhu aktuálne nemáme priamu konkurenciu. Chceme byť mediálnym webom, ktorý má širší záber a dokáže cieliť na širšiu cieľovú skupinu. Iné mediálne weby by sme neradi komentovali, každý má svoje zázemie, svoju históriu i svojich čitateľov. Naším cieľom je byť lepšími. Ak pôjde všetko podľa našich plánov a nastaveného trendu, tzv. konkurenciu by sme mohli preskočiť ešte tento rok. A malo by to byť najmä zásluhou inej formy príspevkov, exkluzívnych informácií a postupného rozširovania záberu webu.

V poslednej dobe ste ako prvý písali o novinkách v televíziách. Máte svoje kontakty v každej televízií? Nie ste prepojený na televíziu JOJ, o ktorej máte vždy najčerstvejšie informácie? 

Kontakty máme v každej z veľkých televízií a snažíme sa ich rozširovať. Informácie, ktoré sme priniesli prví alebo medzi prvými, sa takmer vždy potvrdili. A týkalo sa to všetkých troch veľkých televízií. Nie sme napojení na žiadnu televíziu a ak to na vás tak pôsobí, tak zrejme niektorá z televízií komunikuje viac a iná menej, prípadne vôbec. Typické malé Slovensko. Pomer informácií o televíziách však záleží aj od aktuálnej situácie a diania okolo nich, takže niekedy je toho viac o jednej televízii, inokedy o druhej. Snažíme sa monitorovať všetky relevantné televízie a je iba na nich, akým spôsobom sú ochotní komunikovať. Informácie budeme tak či tak prinášať o všetkých.

Na webe máte aj inzerciu. Ste už samofinancovateľný portál? Ako sa vám darí ekonomicky prežiť? 

Stále sme v skúšobnom režime, zatiaľ si stránku financujeme sami, berieme to ako investíciu. Aktuálna inzercia zatiaľ MediaBoom nedokáže uživiť. Stúpajúca návštevnosť a ďalšie plány však smerujú k tomu, aby stránka bola rentabilná. Dúfam, že sa tak stane v priebehu tohto roka. Zatiaľ to však chce ešte investovať. V najbližších týždňoch by sme chceli aj v tomto smere dosiahnuť istý pokrok a rokujeme aj o možnej spolupráci so silnejším partnerom.

Zaujíma ma váš názor na päť mediálnych otázok: 

1. Mala by RTVS obnoviť športovú Trojku? 

V prvom rade ju nemala zrušiť. V tomto prípade si myslím, že vlak už ušiel. Máme tu niekoľko športových staníc, vrátane slovenských, ktoré si už rozdelili aj atraktívne športové podujatia. Či by mala v tejto chvíli športová Trojka zmysel, si nemyslím. Nahradili ju najmä stanice Slovak Sport TV. RTVS však má potenciál priniesť ďalšiu stanicu, bude to chcieť však lepšie vyprofilovať Dvojku. Medzerou na trhu je napríklad detská stanica v slovenskom jazyku. Pre deti vysielajú iba káblové stanice a všetky po česky.

2. Mala by TV JOJ zrušiť stanicu WAU? 

Ťažká otázka, keďže nepoznáme jej aktuálne ekonomické nastavenie. Ja si myslím, že JOJ Group si stanicu ponechá aj keď sa rozbieha zrejme pomalšie, ako si mysleli, ale potenciál stále môže mať. Televízia by však mala posilniť jej pokrytie, program a marketingovú podporu. Väčšou záhadou je pre mňa Senzi TV, ktorá v pokrytí výrazne zaostáva za podobnou stanicou Šlágr a neviem pre koho vlastne vysiela. Túto stanicu JOJ Group podľa mňa nepotrebuje.

3. Ktorý slovenský celoštátny denník je z vášho pohľadu najkvalitnejší? 

Treba rozlišovať bulvár a mienkotvorné tituly. Mne osobne najviac imponujú Hospodárske noviny, ktoré sa mi zdajú jasne cielené a nestranné.

4. Kto bol lepší riaditeľ RTVS, Zemková alebo Mika? 

Zdá sa, že Václav Mika je silnejší riaditeľ, ktorý si vyloboval politickú podporu a je akceptovaný širším spektrom. Najmä verejnoprávna televízia sa pomaly začína prebúdzať. A je to zásluha jeho tímu. Takže odpoveď je jednoznačná.

5. Aký je váš názor na to, že všetky výsledky z peoplemetrov televízie nezverejňujú? 

Je to slovenské špecifikum. To máte ako s tou komunikáciou PR oddelení televízií, ktoré raz komunikujú, chvália sa, potom sa urazia a zakazujú komunikovať. Charakterizuje to samotné televízie. Najmä po príchode nového riaditeľa do Markízy som očakával, že takáto politika zatajovania základných výsledkov sledovanosti a prehnané a niekedy až nedôstojné chválenie sa skončí, ale veľa sa toho nezmenilo. Pre mňa je nepochopiteľné, že televízie nedokážu zverejniť základnú sledovanosť. Samé si tak môžu za to, že ich tlačové správy berieme všetci s veľkou rezervou.

Prečítajte si aj podobné rozhovory

Kernová: Omediach.com chce byť „nezamknutou“ konkurenciou

Ivan Krasko: Ako hodnotí obsah Stratégií a konkurenciu?