Jozef Uhler: Kvalita projektu D4/R7 bude nižšia, budeme ho pripomienkovať

Analýza diskusií za 18. týždeň vypracovaná na základe prepisov spoločnosti NEWTON Media. Jej základom je meranie času vystupujúcich.

Minulý týždeň sa v diskusiách najdlhšie vyjadrovala novovymenovaná ministerka vnútra Denisa Saková (Smer-SD). Zúčastnila sa relácie V Politike na TA3, v ktorej rečnila takmer 30 minút. Z politickej debaty Braňo Závodský naživo sme vybrali diskusiu s Jozefom Uhlerom, poslancom bratislavskej mestskej časti Jarovce.

Všetky sledované relácie sa tak ako zvyčajne venovali aktuálnym témam. V RTVS dominovali otázky eurofondov, európske dotačné systémy a očakávané zmeny v prerozdeľovaní zdrojov členským štátom EÚ. Na TA3 v debate s Norbertom Dolinským bol v prvej časti hlavnou témou novozavedený dotačný systém pre menšiny žijúce na Slovensku. V druhej časti sa diskutovalo o súčasnej situácii v RTVS a nakoniec pozvali do samostatnej debaty ministerku vnútra Denisu Sakovú. Oponenta jej robil moderátor.

Rozhlas RTVS pozval do Sobotných Dialógov predsedu NR SR Andreja Danka (SNS) a Richarda Sulíka (SaS). Postupne sa venovali najaktuálnejším politickým kauzám, ktoré rezonujú v slovenských mienkotvorných médiách. Išlo o únos vietnamského funkcionára, ktorému mali pomôcť slovenské bezpečnostné zložky, obvinenia zo zneužívania agrodotácií alebo netransparentné nákupy na ministerstve obrany. Obaja respondenti sa nezdržali osobných poznámok a obvinení.

Jozef Uhler v diskusii s Braňom Závodským vyjadril nespokojnosť so zmenami v projekte stavby bratislavského obchvatu a novej rýchlostnej cesty. Keďže na výstavbu zo štátneho rozpočtu poputuje 1,7 miliardy eur, nie je spokojný s novými zmenami, ktoré podľa neho ovplyvnia kvalitu života v dotknutej Bratislavskej mestskej časti – Jarovce. Zmeny sa majú negatívne dotknúť estetickej stránky diaľnice, šírky jazdných pruhov, povolenej rýchlosti na diaľniciach, ale taktiež pridružených cyklotrás. Jozef Uhler na margo toho povedal:

„My nechceme minimum, ale nejaké optimálne riešenie ako obyvatelia štátu, ktorí za to platíme chceme, aby sme dostali nie len niečo na tranzit a dopravu ale aj niečo na život (…) budeme podávať odvolania pri novom posudzovaní ak sa projekt nevráti do tej podoby na akej sme sa dohodli.“

Jeden z najväčších súčasných dopravných projektov na Slovensku teda pravdepodobne naberie ďalšie, ako už avizované meškanie. Výber najlacnejšej možnosti pri výbere takýchto dôležitých projektov možno v konečnom dôsledku bude stáť viac ako na odsúhlasenom papieri kvôli času, ktorý táto stavba nie je v prevádzke.

Mediálny čas politikov si môžete pozrieť v interaktívnej infografike:

Údaje v grafoch sú zobrazené ako h/m/s. Súčet hodnôt nevyjadruje celú dĺžku relácie, pretože uvádzame len hostí a moderátorov, nie reportážne vstupy. Meranie času výrazne ovplyvňuje skákanie diskutérov do reči a iné ruchy.

Prečítajte si aj príspevky na demagog.sk, ktorý skúma pravdivosť výrokov v politických diskusiách.