Jasná, Donovaly a Štrbské Pleso vedú v téme „lyžiarske stredisko“

So začínajúcou lyžiarskou sezónou sme sa aj my pozreli na to, ako sa „lyžuje“ v médiách. Zanalyzovali sme príspevky publikované počas minuloročnej sezóny (november 2012 – apríl 2013/6 mesiacov), v ktorých sa objavil výraz „lyžiarske stredisko“ či „lyžiarske strediská“.

Spolu sme zaznamenali 1259 relevantných príspevkov. V 57 (4,5 %) z nich sme našli sledovaný výraz i v názve príspevku. Medializácia „lyžiarskych stredísk“ zaznamenala svoj vrchol v januári 2013, tak ako i samotná lyžiarska sezóna.

vyvoj_lyziarske_strediska

Najvyšší podiel na medializácii „lyžiarskych stredísk“ mali internety (455 príspevkov). Nasledovali regionálne tituly (213) a celoštátne denníky (208). Kompletný prehľad podielov skupín médií nájdete v grafe:

skupiny_medii_lyziarske_str

V 47 % príspevkoch boli témou všeobecné informácie o lyžiarskych strediskách. Kultúrnym či iným akciám v strediskách, ich reklame a „balíčkovaniu“ (packagingu) sa venovalo 17 % príspevkov. Na treťom mieste skončila téma snehové podmienky s 9 % podielom. 3 % príspevkov sa venovalo aj plánovaniu spoločnej zimnej olympiády SR a Poľska.

podtemy_lyziarske_strediska

V príspevkoch sme vyhľadali i niekoľko „lyžiarskych“ výrazov: lanovka, skipas, lavína, Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR), Slovakia Super Skipas a ovocný nápoj Natelo (predávaný v lyžiarskych strediskách). Výsledky uvádzame v grafe:

vyrazy2_lyziarske_strediska

Zo slovenských stredísk sa v sledovaných príspevkoch najviac medializovala Jasná (197 príspevkov). Na druhom mieste sa umiestnili Donovaly (153), na treťom Štrbské Pleso (143), ktoré predbehlo Tatranskú Lomnicu (135) iba o 8 príspevkov. Výraznejšie nižšiu medializáciu sme zaznamenali pri strediskách Vrátna (76), Malinô Brdo (47) a Veľká Rača (25).

Najvyšší počet unikátnych príspevkov sme rovnako zaregistrovali pri Jasnej a Donovaloch. Tretie miesto v tomto prípade však obsadilo stredisko Tatranská Lomnica a štvrté Vrátna. Štrbské Pleso skončilo až na piatom mieste.

vybrane_strediska_lyziarske

Metodika:

V rámci medializácie vybraných stredísk boli relevantné iba tie príspevky, v ktorých figurovali ako lyžiarske strediská.

Za unikátne príspevky boli považované tie, ktoré zmieňovali iba jedno z vybraných lyžiarskych stredísk. Za neunikátne naopak tie, ktoré zmieňovali dve a viac vybraných lyžiarskych stredísk.