medan.sk

sledujte nás:

Ivan Krasko: Ako hodnotí obsah Stratégií a konkurenciu?

Ivan Krasko pracoval v TA3, písal pre Eurotelevíziu, Mediálne.sk a Stratégie.sk. Po pôsobení v CME sa jeho meno od marca 2013 opäť objavilo pod článkami na Stratégie.sk. Opýtali sme sa ho, či sa teda vrátil k písaniu o médiách. Jedna otázka smerovala aj na konkurenčné weby. Poskytol razantnú a obšírnu odpoveď, preto sme mu dodatočne zaslali i otázku na zhodnotenie nášho portálu.

Po CME sa vraciate späť do strategie.sk, prečo, odkedy a s akými plánmi. Ste šéfredaktor, redaktor?

„Ani jedno, ani druhé. Som spolupracovník Stratégií. Navrhol som novú dlhodobú obsahovú stratégiu webu. Má niekoľko fáz. Definujem v nej, akým smerom sa má posúvať obsah i podoba webu a uvádzam predikty návštevnosti pri rôznych scenároch vývoja. Pomáham vydavateľstvu s implementovaním jej prvej fázy. Ďalšie kroky webu aj môjho pôsobenia na projekte sú otvorené.“

Po tom, čo sa strategie.sk dobre rozbehli, po vašom odchode, opäť stagnovali. Pôjdu v pôvodnom nastavení, alebo idete niečo inovovať?

„Obsah, ktorý Stratégie produkujú, musí prejsť zmenou, a doladíme tiež dizajn stránky. Je to však evolučný proces, zatiaľ nečakajte nič radikálne. Aktuálne sa hrám, testujem, experimentujem – skúšam pre Stratégie nové typy obsahu a zisťujem, čo funguje. Veľmi zábavný a poučný proces. Teraz napríklad posilňujem názorový a analytický rozmer webu. Zaviedol som rubriku, kde analyzujem zahraničné seriály. Akvizičné oddelenia slovenských televízií budú mať zaujímavé čítanie a naši ostatní návštevníci si tiež rozšíria obzory. Takéhoto unikátneho obsahu chceme mať viac.“

Ktoré tri sekciu sú na strategie.sk najúspešnejšie čo sa týka čítanosti?

„Najčítanejšími sekciami sú Kto kam, Reklama/Správy a Marketing/Správy.“

Chcú byť strategie.sk iné, alebo chcú byť tvrdým konkurentom medialne.sk a omediach.com?

„Konkurencia je dobrá, ale necielime na úplne rovnaké skupiny. Mediálne.sk sa mi spája s televíznym spravodajstvom, občas istou názorovosťou. Všetko okolo televízie, čo osloví od šéfov staníc, cez dramaturgov až po obyčajných TV fanúšikov. Mediálne.sk sa snaží preniknúť aj do reklamnej a marketingovej business-to-business brandže, ale to je skôr škoda pre nich ako hrozba pre nás. Keby namiesto toho posilnili televízny servis, boli prví a najlepší v informovaní o programingu, zaviedli TV program a prinášali viac analýz a komentárov, malo by to väčšie opodstatnenie vzhľadom na značku. Tá je tak silno spojená s televíziou, že ju už môžu iba doladiť, nie posúvať iným smerom. Omediach.com je televízny klebetník cieliaci na masy krčmovými názormi a neoverenými rečami. Bol by to dobrý blog, ale ako portálu mu nerozumiem. Stratégie na webe budú vždy kopírovať cieľovú skupinu printu – a pre ten je kľúčová B2B brandža. Kým Mediálne.sk znamená servis a Omediach.com ľahší bulvár, Stratégie.sk by mali byť spájané so slovom odbornosť. Informácie, analýzy, ale aj názory pre brandžu na takej kvalitatívnej úrovni, akú nikto iný nedosiahne. Redakcia na to má potenciál, ale v cieli ešte zďaleka nie sme.“

Portál medan.sk funguje už jeden rok, zaregistrovali ste jeho existenciu a obsah? 

„Samozrejme medan.sk registrujem. Takýto projekt má opodstatnenie a môže si nájsť svojich čitateľov. No myslím si, že vzhľadom na spracovávané témy to potrvá dlhšie – najmä ak nepatrí pod žiadny veľký portál a musí si návštevníkov hľadať sám. Pár úprav (iné, menej administratívne titulky, práca s fotografiami, trochu zatraktívniť homepage a viac zapojiť sociálne siete) a bude to na dobrej ceste.“