Firma týždňa: Poórove sklárne väčšina médií pochválila

Od tohto týždňa otvárame novú rubriku s názvom Firma týždňa. Pôjde o krátku týždennú analýzu firmy alebo značky, ktorá nás zaujme v médiách (hlavne v denníkoch). Rubrikou chceme upozorniť na zaujímavé spoločnosti a zároveň ukázať, čo všetko možno pomocou mediálnej analýzy zistiť. Veríme, že vás rubrika zaujme a získate vďaka nej užitočné informácie.

Analýza vybranej spoločnosti alebo značky, ktorá v 20. týždni roka 2014 zaznamenala zvýšenú medializáciu. Je vypracovaná na základe mediálneho archívu spoločnosti NEWTON Media.

Firmou 20. týždňa (10.5.2014 – 16.5.2014) sa stala firma Poltár Crystal & Steel, ktorá zaznamenala 25 príspevkov v slovenských médiách. Plný názov firmy uviedlo 14 príspevkov, ostatné informovali o sklárňach v Poltári.

Najviac príspevkov (14) médiá publikovali v utorok 13. mája, keď sa konal slávnostný začiatok výroby v bývalom areáli sklární Poltár. O udalosti informovalo spravodajstvo štyroch veľkých televízií, z denníkov Pravda, Nový Čas, Plus jeden deň, Új Szó, rádiá Regina a Lumen a portály pravda.sk a etrend.sk. Neinformovali o nej napr. Hospodárske noviny a SME.

Hodnotové zafarbenie medializácie:

Hodnotové zafarbenie zobrazuje nasledovný graf:Graf1

40 % príspevkov sme vyhodnotili ako pozitívne, pretože obsahovali pochvalné vyjadrenia redaktorov, predstaviteľov spoločnosti alebo zamestnancov (napr. Pravda, TA3, TV JOJ) a žiadnu kritiku.

40 % bolo neutrálnych, mali čisto informatívny charakter.

Tri príspevky v dôležitých médiách boli vyhodnotené ako ambivalentné (Nový Čas, Plus jeden deň, Markíza). Pozitívne hodnotili prínos investície pre región, ale kritizovali poskytnutie dotácie alebo majiteľa podniku hodnotili ako kontroverzného (napr. Plus jeden deň, 10.5.2014: „Zase dostal peniaze od vlády? Viacerí len pohoršene krútia hlavou“, denník zároveň dodáva „Podnik by sa takto mohol opäť postaviť na nohy“).

Negatívny bol výrazne kritický komentár Richarda Sulíka vydaný 2x – v tlačenej a online verzii Hospodárskych novín.

.

Medializácia osôb v súvislosti so spoločnosťou:

Najviac sa v súvislosti so spoločnosťou spájal majiteľ Vladimír Poór. Sedem príspevkov obsahovalo aj vyjadrenia nových zamestnancov podniku alebo obyvateľov Poltára, všetky boli pozitívne (napr. „Takmer rok aj pol som bol evidovaný na úrade práce, potom som dostal šancu pracovať tu, čo ma veľmi teší. V tejto fabrike som spokojný.“ Nový Čas, 14.5.2014).

Medializáciu osôb v súvislosti so spoločnosťou zobrazuje nasledovný graf:

Graf2

Ak máte záujem o podobné analýzy obráťte sa na Obchodné oddelenie spoločnosti NEWTON Media.

Metodika: Firma alebo značka  je ľubovolne vybraná na základe zvýšenej medializácie v sledovanom týždni. Sledované obdobie je od soboty do piatka nasledujúceho týždňa. Značku / firmu týždňa vyhlásime v týždňoch, keď sa vyskytnú zaujímavé správy zo sveta biznisu.