medan.sk

sledujte nás:

Firma týždňa: Čo sa napísalo o novom Windows 10

Analýza vybranej spoločnosti alebo značky, ktorá v tomto týždni zaznamenala zvýšenú medializáciu. Je vypracovaná na základe mediálneho archívu spoločnosti NEWTON Media.

Firmou 40. týždňa je technologická spoločnosť Microsoft Corporation, ktorá v utorok predstavila svoj nový operačný systém Windows 10. Médiá zaujalo tiež zverejnenie rebríčka top miliardárov v USA časopisu Forbes, na ktorého vrchole sa už po 21. raz umiestnil zakladateľ Microsoftu Bill Gates.

MSFT_logo_jpg2

logo Microsoft Corporation

Celkovo sme o spoločnosti za sledovaný týždeň (27.9. – 3.10.2014) zaznamenali 93 príspevkov. Pozrite si graf vývoja medializácie podľa dní:

Graf-1.1

V grafe sme označili príspevky, ktoré sa týkali nového operačného systému s rozdelením na informácie pred oficiálnym predstavením (napríklad očakávania a špekulácie o vlastnostiach nového systému) a po predstavení.

Z tematického hľadiska tvorilo predstavenie Windows 10 presne polovicu medializácie spoločnosti (47 príspevkov, t.j. 50 %). O novom OS z denníkov písali Hospodárske noviny (HN) a SME (oba denníky vydali články aj na webe). Z webov si ho všimli napr. pravda.sk, etrend.sk, techbox.sk, dsl.sk, zive.sk. V televízii alebo rozhlase sa informácia o novom OS nevyskytla. Pre porovnanie, o novom iPhone 6 informovala jedine TV JOJ.

Graf-2.1V zozname tém nasledujú rôznorodé zmienky o produktoch a Forbes rebríček miliardárov v USA. Ten spomenuli napr. HN, Plus jeden deň, (obe aj na webe), etrend.sk. Slovenský Forbes rebríček, paradoxne, nespomenul.

Z predstaviteľov spoločnosti sa v súvislosti s Microsoftom stále najviac spomína bývalý CEO Bill Gates. Z Microsoft Slovakia zaznamenal Peter Kmoško po tri príspevky v HN a hnonline.sk. Súčasný CEO Satya Nadella sa medializoval len v troch príspevkoch.

Graf-3

Informácia, že Windows 10 má byť zadarmo pre používateľov Windows 8 sa tento týždeň vyskytla v siedmych príspevkoch (napr. hnonline.sk, dsl.sk, zive.sk). Všetky vyšli pred oficiálnym predstavením Windows 10. Po predstavení sa táto informácia nevyskytla ani v jednom príspevku. Informáciu komunikoval Prezident Microsoft Indonesia Andreas Diantoro, preto je tretí v rebríčku medializácie predstaviteľov.

Čo napísali médiá o Windows 10:

„Dôležité je, že všetko, čo Microsoft ukázal [vo Windows 10], dáva zmysel. A to dokonca taký, že ak sa nestane nič výnimočné, môže počítať s pozitívnym prijatím systému na všetkých frontoch.“
Drahomír Piok, Hospodárske noviny, hnonline.sk, 2.10.2014 (link)

„Microsoft skrátka stratil šmrnc a dnes už len dobieha inovácie. Najväčším prekvapením nového Windowsu preto ostáva preskočenie čísla 9.“
Tomáš Puchý, Hospodárske noviny, hnonline.sk, 2.10.2014 (link)

„Ak firma svoje slová dodrží a dokáže z postrehov miliónov ľudí vyvodiť správne závery, bude Windows 10 tým systémom, na ktorý čakala už niekoľko rokov.“
Matúš Paculík, SME, tech.sme.sk, 2.10.2014 (link)

„Stratégia Microsoftu je pomerne jasná: chce dosiahnuť prechod existujúcich zariadení na novú verziu operačného systému, aby boli objemy predaja čo najmenej závislé na odbyte nových počítačov a zariadení. Môžeme preto očakávať, že hardvérové nároky by nemali rásť a migrácia bude rozumná podobne, ako tomu bolo pri uvedení sedmičky. (prevzatý článok BBC)“
tech.sme.sk, 1.10.2014 (link)

„Microsoft sa na vlastnej koži presvedčil, že experimentovať je potrebné s citom a opatrne. Príchod Windowsu 8 sa totiž nestretol s priazňou užívateľov,“ (…) „Nový Windows, ktorý by sa mal vo svojej finálnej verzii objaviť najskôr na budúci rok, sa pokúsi napraviť svoju pošramotenú povesť a po piatich rokoch opäť raz prilákať masy.“
pravda.sk, 1.10.2014 (link)

„Windows 8 potreboval nástupcu ako soľ.“(…) „Nelichotivé je však už na prvý pohľad označenie – Windows 10. Žeby Microsoft tušil, že ani táto verzia nebude tá správna a urýchlene sa chce dostať k číslu 11?“
Števo Porubský, techbox.sk, 1.10.2014 (link)

Ak máte záujem o podobné analýzy obráťte sa na Obchodné oddelenie spoločnosti NEWTON Media.

Do analýzy nie sú zahrnuté správy tlačových agentúr.