medan.sk

sledujte nás:

Firma týždňa: Amazon na Slovensku a ako celosvetová korporácia 

Analýza vybranej spoločnosti alebo značky, ktorá v tomto týždni zaznamenala zvýšenú medializáciu. Je vypracovaná na základe mediálneho archívu spoločnosti NEWTON Media.

Firmou 26. týždňa sa stala spoločnosť Amazon. Slovenské médiá ju spomínali hneď v troch súvislostiach. 19. júna priniesli informáciu o predstavení smartfónu spoločnosti Fire Phone. Na druhý deň sa (pravdepodobne) definitívne vyriešila otázka, či Amazon postaví logistický sklad v Brne – odpoveď je nie. Tretia správa z 24. júna sa týkala slovenskej pobočky Amazon Slovakia. Denník SME napísal, že Centrum služieb v Bratislave vytvorí desiatky pracovných miest.

Celkovo sme o Amazone za tento týždeň (19.6.2014 – 27.6.2014)* zaznamenali 53 príspevkov. Graf zobrazuje ich rozdelenie podľa tém:Graf1Zaznamenali sme miernu prevahu príspevkov o produktových témach (Fire Phone, internetový obchod, časť témy iné napr. príspevky o Kindle Fire) nad korporátnymi (logistické centrum v Brne, nábor zamestnancov, časť témy iné). Výsledky zobrazuje graf:

Graf2

Najhorúcejšou témou v médiách bolo predstavenie smartfónu Fire Phone. Najviac sa jej venovali Hospodárske noviny, ktoré okrem predstavenia produktu priniesli aj komentáre Tomáša Púchleho, Tomáša Bela a Christophera Caldwela. Téme sa tiež venovali napr. Trend, etrend.sk sme.sk, pravda.sk či Plus 7 dní.

Do témy internetový obchod boli zaradené hlavne zmienky o na ňom predávaných produktoch. V piatich prípadoch šlo o knihu Silo od Hugha Howeya, ktorá patrí medzi top 5 najúspešnejších v sci-fi žánri na portáli Amazon.

Zrušenie logistického centra v Brne medializovali tri mienkotvorné denníky a ich weby, etrend.sk ale napríklad aj Nový Čas. Časť príspevkov zmienila, že šancu získať investíciu má aj Slovensko.

Celkovo sa k Slovensku vzťahovalo len 21 % (t.j. 11) príspevkov o spoločnosti Amazon. Tie sme rozdelili podľa toho, či informovali o slovenskej pobočke Amazon Slovakia s.r.o. (6 % t.j. 3 príspevky) alebo spoločnosť spájali so Slovenskom v inom kontexte (15 % t.j. 8 príspevkov) – tento týždeň v súvislosti s logistickým centrom.Graf3

Z príspevkov na produktové témy sa k Slovensku nevzťahoval ani jeden. Z 21 korporátnych príspevkov to bola mierne viac ako polovica:Graf4

Ak máte záujem o podobné analýzy obráťte sa na Obchodné oddelenie spoločnosti NEWTON Media.

Pozn.

Do analyzovaných médií nebolo zahrnuté tlačové agentúry.

*Sledované obdobie je rozšírené o jeden deň (19.6.2014).