medan.sk

sledujte nás:

Firma týždňa: Aliancia slovenských obchodných reťazcov

Firmou 38. týždňa sa stalo odvetvové združenie Slovenská aliancia moderného obchodu, ktorého vznik na tlačovej konferencii 16. septembra oznámili zakladajúci členovia – obchodné reťazce Tesco, Billa, Kaufland, Lidl a Metro. Aliancia hneď od vzniku začala komunikovať svoje postoje k relevantným témam: 17. septembra sa vyjadrila k novele zákona o dani z príjmu, ktorá by umožňovala obchodným reťazcom odpísať si z daní potraviny darované na charitu. 18. septembra zasa vydali reťazce spoločné vyhlásenie, že ich zákazníci nepocítia sankcie EÚ voči Rusku.

Celkovo za tento týždeň zaznamenala 26 príspevkov. Pozrite si tematickú štruktúru medializácie a word cloud:

Graf-2

SAMO

Zdroj: wordle.net; kliknite na obrázok pre zväčšenie

Z riaditeľov obchodných reťazcov sa najviac v súvislosti so SAMO medializoval generálny riaditeľ Tesco Stores Martin Dlouhý, ktorý zaznamenal aj najvyššiu unikátnu medializáciu (tzn. bez predstaviteľov ostatných členov SAMO).

Graf-1.1

Mlčiace televízie

O SAMO informovali najmä webové portály (10 príspevkov). Najvýznamnejšie boli príspevky v sme.sk, hnonline.sk, pravda.sk a aktualne.sk. Do tlače sa správa dostala v Hospodárskych novinách a Roľníckych novinách.

Vznik novej lobistickej skupiny v čase vydania tohto textu nespomenula ani jedna televízna stanica. Televízia Markíza pritom mala 17. septembra príspevok o novele zákona o dani z príjmov, kde sa vyjadrovali aj členské obchodné reťazce.

Kto čo napísal (najdôležitejšie príspevky):

Billa, Kaufland, Lidl, Tesco a Metro budú lobovať spoločne –sme.sk

Reťazce sa spojili. Chcú lepšie podmienky – Hospodárske noviny, hnonline.sk

Veľké reťazce na Slovensku si vytvorili alianciu – pravda.sk

Čo z toho budeme mať? Najväčší obchodní hráči spojili sily a vyrazili do útoku – aktualne.sk

Ak máte záujem o podobné analýzy obráťte sa na Obchodné oddelenie spoločnosti NEWTON Media.