F. Hollande – pri návšteve dominoval Fico

Redakcia Medan.sk si dnes dala za cieľ vytvoriť krátku mediálnu analýzu, ktorá by zmapovala prvú oficiálnu návštevu francúzskej hlavy štátu na Slovensku od vzniku samostatnej Slovenskej republiky v slovenských médiách. Nakoľko francúzsky prezident François Hollande navštívil Slovensko dňa 29.10.2013, zvolili sme monitorované obdobie od 28.10. do 30.10.2013.

Celkovo sme o tejto udalosti zaznamenali 88 relevantných príspevkov. Najvyššia medializácia pripadla na samotný deň oficiálnej návštevy, kedy média uverejnili 46 príspevkov (oproti 28.10. šlo o 254% nárast, 30.10. medializácia klesla o 37%).

graf01

Francúzsky prezident François Hollande bol zmienený v titulke príspevku 41x (93%), slovenský prezident Ivan Gašparovič 3x (7%). V rámci obsahu sa však meno Ivana Gašparoviča objavilo v 43 príspevkoch. François Hollande bol menovaný v 87 príspevkoch.

graf02

V súvislosti s návštevou francúzskeho prezidenta bol v slovenských médiách najviac menovaný premiér Robert Fico (57 príspevkov). Prezident Ivan Gašparovič sa umiestnil na druhom mieste (43), na treťom skončil predseda NR SR Pavol Paška (17). Z historických osobností média menovali najviac M. R. Štefánika (18).

graf04

graf05

Najmedializovanejším okruhom tém boli primárne témy (116 príspevkov, 49%), kde sme zaradili prevažne strategické témy. Na druhom mieste sa umiestnil okruh sekundárnych tém (94, 40%), do ktorého sme zahrnuli reprezentačné témy. Tretie miesto pripadlo okruhu ostatné (26, 11%) s okrajovými témami. Jednému príspevku pritom mohla pripadnúť jedna a viac tém.

Celkovo najmedializovanejšou témou bol Akčný plán strategického partnerstva (43 príspevkov), ktorý bol i hlavným cieľom návštevy. Na druhom mieste sa umiestnila téma Expozície (27), kde patrili príspevky informujúce o otvorení výstav: „Umenie a príroda Stredoveku prostredníctvom zbierok múzea Cluny“, „Neznáme poklady francúzsko-slovenskej histórie“; výstava francúzskej gotiky a výstava k 20. výročiu slovensko-francúzskych diplomatických vzťahov. Na treťom mieste skončila téma Zmienky o návšteve (9), kde patrili len všeobecné zmienky o návšteve francúzskeho prezidenta na Slovensku.

graf03

Najviac príspevkov o návšteve priniesli internetové portály a celoštátne denníky (po 27 príspevkov, 31%). Na druhom mieste sa umiestnilo spravodajstvo Tasr (17, 19%) a na treťom TV (10, 11%). Top médiom medializácie bolo Tasr (17).

graf06

graf07

Ak máte záujem o rozšírenie analýzy obráťte sa na Obchodné oddelenie spoločnosti NEWTON Media.