Duel: Rytmus vs. bulvár v roku 2011

V dnešnej analýze sme sa pozreli na zúbok medializácie zatiaľ stále najvyhľadávanejšej slovenskej celebrity na internete – Rytmusa, vlastným menom Patrik Vrbovský. Kto o ňom napísal v roku 2011 viac príspevkov, Nový čas alebo Plus jeden deň? Aká bola kvantitatívna medializácia Rytmusa v titulkoch príspevkov, koľkokrát sa Rytmus dostal na titulku denníkov a koľkokrát do vybraných prominentných rubrík?

Najviac príspevkov uverejnil Plus jeden deň (107). Druhý skončil Nový čas, ktorý za celý rok publikoval 64 príspevkov. Celkovo sme o Rytmusovi zaznamenali 171 príspevkov.

Rytmusovi sa podarilo preraziť na titulné strany denníkov ako i do tituliek jednotlivých príspevkov. V oboch kategóriách opakovane zvíťazil Plus jeden deň. Ten venoval Rytmusovi priestor na titulke 19-krát, a v titulkoch príspevkov 27-krát. V Novom čase sa objavil na titulke 6-krát, naopak v titulke príspevku 10-krát.

Plus jeden deň porazil Nový čas i v rámci vybraných prominentných rubrík. V rámci rubriky „O kom sa hovorí“ uverejnil až 74 príspevkov. Nový čas v rámci rubriky „Prominenti“ publikoval 52 príspevkov.

Rytmus dosiahol v sledovanom období celkovo najvyššiu medializáciu v mesiaci marec (33 príspevkov), kedy denníky informovali o jeho pôsobení v reality show Česko-Slovenská Superstar. Nasledoval december (30 príspevkov), počas ktorého si denníky zobrali na mušku jeho pomerne čerstvý vzťah so speváčkou Darou Rolins. V rámci denníka Plus jeden deň bola evidovaná najvyššia medializácia v decembri (21 príspevkov). V Novom čase bol naopak najsilnejším mesiacom marec (13 príspevkov). Prvýkrát sa vzťah Rytmusa a Dary Rolins medializoval 12. novembra 2011, a to v oboch denníkoch. Od tohto dňa medializácia rástla. Média špekulovali, či nejde o možný marketingový trik.

Rytmus je pre bulvár pomerne zaujímavou osobnosťou. Na piedestál v medializácii ho stavia v najvyššej miere účasť na reality show Česko-Slovenská Superstar a jeho osobný život, do ktorého sa zaplietla atraktívna Dara Rolins. Na záver už zostáva nič iné, iba po „rytmusovsky“ dodať: Som zanalyzoval!

Na spracovaní analýzy sa ako spoluautor podieľala študentka 5. ročníka v odbore marketingová komunikácia Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave – Janka Cibiková.