medan.sk

sledujte nás:

ČSOB Bratislava Marathon vyhráva v medializácii

My, z Medan.sk, sme „zapálení športovci“, preto sme sa rozhodli analyzovať vybrané bežecké podujatia na Slovensku:

– ČSOB Bratislava Marathon 2013 (22. – 24.3.2013),
– Telekom Night Run 2013 (14.9.2013),
– DM Ženský beh (28.9.2013),
– Rajec High Tatras Night Run (1.6.2013),
– 2. Volkswagen Slovakia Run and Fun 2013 (25. – 27.5.2013).

Monitorovali sme slovenské médiá v období od 1.1.2013 – 30.9.2013.

Hlavným cieľom bolo zistiť, o ktorom z podujatí médiá informovali v najväčšej miere. Sledovali sme aj hodnotenie a typy príspevkov.

Všetky podujatia mali vrcholy medializácie v mesiacoch ich konania.

Vyvoj_graf

Najvyšší počet príspevkov zaznamenal ČSOB Bratislava Marathon 2013 (64). Výrazne menej príspevkov mali zvyšné podujatia: Telekom Night Run 2013 (16), Rajec High Tatras Night Run (12), DM Ženský beh (9), 2. Volkswagen Slovakia Run and Fun 2013 (8).

Rajec High Tatras Night Run mal vyšší počet pozitívnych príspevkov ako neutrálnych. Tieto vyzdvihovali najmä atraktívne prostredie, v ktorom sa podujatie konalo.

Najvyšší počet pozitívnych príspevkov sme zaznamenali pri ČSOB Bratislava Marathone 2013, kde si médiá pochvaľovali najmä jeho „špičkovosť“ alebo išlo o rozhovory s jeho organizátorom. Pri tomto maratóne sme, ako pri jedinom, zaznamenali i ambivalentné a negatívne príspevky. Negatívne príspevky riešili najmä kritiku štartovného a výhier zo strany blogerov, ambivalentné príspevky obsahovali, naopak, už riešenie tejto kritiky zo strany organizátorov podujatia.

Vzor_1graf

Najvyšší počet rozhovorov/detailných informácií sme zaregistrovali pri ČSOB Bratislava Marathone 2013. Pozrite si aj typy príspevkov ostatných podujatí:

Typy_graf

Rebríček TOP 6 médií pre ČSOB Bratislava Marathon 2013 vyzerá takto:

MédiumPočet príspevkov
Šport19
Pravda7
Run (SK)6
TASR4
blog.sme.sk4
pravda.sk4

Za všetkými monitorovanými bežeckými podujatiami stojí agentúra Be cool. Ich majitelia, bratia Pukalovičovci, sa objavili v 39 príspevkoch a názov ich agentúry v 27 príspevkoch.

Metodika:
Do analýzy sme vyberali iba tie príspevky, ktoré obsahovali oficiálny (obrandovaný) názov preteku / maratónu.

Ak máte záujem o kompletné dáta – všetky bežecké podujatia, širšie časové obdobie – obráťte sa na Obchodné oddelenie spoločnosti NEWTON Media.