Česko-slovenský lifestyle odporúča najviac H&M, Mango a New Yorker

Lifestylové a spoločenské tituly radi odporúčajú akú kozmetiku, oblečenie či kabelku tej ktorej značky si kúpiť, ba dokonca zverejňujú i cenu tovaru. Medan.sk sa pozrel na tento segment tlače aby určil, ktorá z vybraných značiek tu má najsilnejšiu medializáciu. Monitorovaný bol slovenský a český trh v období rokov 2011 a 2012.

stredne-foto

Celkovo najmedializovanejšou značkou za posledné dva roky na Slovensku i v Čechách je H&M. Mango je druhá na Slovensku a tretia v Čechách. Značka New Yorker je druhá v Čechách a tretia na Slovensku.  Aj top päťka značiek je v obidvoch krajinách takmer identická.

Slovenská republika

Najvyššiu medializáciu dosiahla značka H&M. Prvé miesto obsadila v roku 2011 aj 2012. Mango si medziročne polepšila, keď z tretieho miesta v roku 2011 postúpila na druhé. Treťou najmedializovanejšou značkou v roku 2012 bola Marks&Spencer, medziročne stúpla o dve miesta. New Yorker medziročne klesla z druhého na štvrté miesto. Piatu priečku v roku 2012 osadila značka F&F.

Zara, Next, Reserved, Guess, Gant a C&A sa rovnako ako v roku 2011 nedostali do top päťky. Zaujalo, že medziročne si ôsme a jedenáste miesto vymenili značky Reserved a C&A. Medziročne sa v rebríčkoch neposunula Zara (6. miesto), Gant (10. miesto), ani opisovaný víťaz H&M.

grafy-sk

Česká republika

V roku 2011 mala najviac zmienok v skúmanom segmente zančka New Yorker, v roku 2012 H&M. Značka Mango medziročne postúpila zo štvrtého miesta na druhé. New Yorker medziročne klesol z prvého miesta na tretie. V roku 2012 skočila na štvrtom mieste Zara, a top päťku uzatvorila značka Marks&Spencer.

Zara vytlačila v roku 2012 z top päťky značku F&F. Medziročne si žiadna značka neustrážila svoju pozíciu. Posuny v rebríčku boli maximálne o dve miesta smerom hore alebo nadol. Reserved, Guess, Gant, C&A a Next sa ani v jednom roku nedostali do top päťky.

grafy-cz