Autosalón vo Frankfurte: v SR vedie Volkswagen, v ČR naopak Škoda

–       trvanie: 10.9. – 22.9. 2013
–       tlačové dni: 10.9. – 11.9. 2013
–       dni pre verejnosť: 12.9. – 22.9. 2013

V súvislosti s aktuálne prebiehajúcim Autosalónom vo Frankfurte nad Mohanom si redakcia Medan.sk dala za cieľ vytvoriť krátku mediálnu analýzu, ktorá by zmapovala kvantitatívnu medializáciu samotného autosalónu na slovenskom a českom mediálnom trhu (vynímajúc cudzojazyčné tituly), ako i vybraných vystavujúcich automobilových značiek. Zvolili sme monitorované obdobie od 7.9. do 13.9.2013 a automobilové značky z TOP 10 na slovenskom trhu podľa predaja (za 1. pol. roka 2013): Škoda, VW, Hyundai, Kia, Peugeot, Citroën, Opel, Suzuki, Renault, Toyota.

Vzhľadom na veľkosť oboch monitorovaných mediálnych trhov priniesli viac príspevkov o autosalóne české média (71%, 283 príspevkov). Slovenské média publikovali 117 príspevkov (29%). Celkovo sme evidovali 400 relevantných príspevkov. V českých dominovala domáca značka Škoda (71 príspevkov) a jej model Škoda Rapid Spaceback (56). V slovenských naopak Volkswagen (35 príspevkov) s modelom Volkswagen e-up! (15), ktorý sa vyrába na Slovensku. České média viedli aj v počte odprezentovaných modelov vybraných značiek (50). Slovenské ich odprezentovali 20.

autosalon_graf01

Najvyšší podiel na medializácii autosalónu vo Frankfurte mali na slovenskom i českom trhu internetové portály (SR: 61, ČR: 201 príspevkov).

autosalon_graf07

Tak ako v českých, tak i v slovenských médiách pripadla najvyššia medializácia na deň otvorenia autosalónu, a to 10.9.2013 (ČR: 88, SR: 35 príspevkov).

autosalon_graf02

Tento trend kopírovali na slovenskom trhu značky: Škoda (5 príspevkov), Hyundai (3), Kia (2), Citroën (6), Renault (2) a Toyota (3). Dňa 11.9. sme zaznamenali najviac príspevkov pri VW (10) a Peugeot (7). Opel zaznamenal vrchol 13.9. (2 príspevky). Pri značke Suzuki sme neevidovali ani jeden príspevok.

autosalon_graf03Na českom trhu mali najvyššiu medializáciu v deň otvorenia autosalónu značky: Škoda (24 príspevkov), VW (16), Hyundai (11), Peugeot (10), Citroën (7) a Opel (6). Dňa 9.9. sme zaznamenali najviac príspevkov pri Renault (8), Kia (6) a Toyota (6). Značka Suzuki zaznamenala vrchol dňa 11.9. (3 príspevky).

autosalon_graf04

V slovenských médiách bola najmedializovanejšou značkou v súvislosti s autosalónom vo Frankfurte VW (35 príspevkov, 30%). Na druhom mieste sa umiestnil Peugeot (23, 20%) a na treťom Škoda (19, 16%). V rebríčku medializácie modelov viedol Volkswagen e-up! (15), nasledovali: Škoda Rapid Spaceback (14), Škoda Yeti (10), Peugeot 308 (7) a Volkswagen e-Golf (5).

autosalon_graf05

ZnačkaModelPočet príspevkov
ŠkodaŠkoda Rapid Spaceback14
Škoda Yeti10
VolkswagenVolkswagen e-Golf5
Volkswagen e-up!15
Volkswagen Golf R2
Volkswagen Golf Sportsvan4
HyundaiHyundai i104
KiaKia Soul3
Kia Niro1
PeugeotPeugeot 3087
Peugeot 308 R Concept2
CitroënCitroën C4 Grand Picasso2
Citroën Cactus2
OpelOpel Insignia1
Opel Monza Concept1
Suzukixx
RenaultRenault Mégane2
Renault Twin´Run1
Renault Twizy F11
ToyotaToyota Yaris Hybrid2
Toyota Land Cruiser Prado1

V českých médiách bola najmedializovanejšou značkou Škoda (71, 25%). Na druhom mieste sa umiestnil VW (50, 18%) a na treťom Peugeot (29, 10%). V rebríčku medializácie modelov viedol Škoda Rapid Spaceback (56), nasledovali: Škoda Yeti (50), Volkswagen e-up! (23), Volkswagen e-Golf, Hyundai i10 a Peugeot 308 (po 22), Škoda Octavia III Greenline (20).

autosalon_graf06

ZnačkaModelPočet príspevkov
ŠkodaŠkoda Rapid Spaceback56
Škoda Yeti50
Škoda Octavia III Greenline20
Škoda Rapid Greenline8
Škoda Octavia III RS6
Škoda Superb Greenline5
Škoda Rapid Sport4
VolkswagenVolkswagen e-Golf22
Volkswagen e-up!23
Volkswagen Golf R16
Volkswagen Golf Sportsvan12
Volkswagen Amarok Dark Label6
Volkswagen e-load up!3
Volkswagen Caddy Bluemotion8
HyundaiHyundai i1022
Hyundai Elantra6
KiaKia Soul13
Kia Niro11
Kia Optima6
Kia Picanto LPG6
PeugeotPeugeot 208 FE9
Peugeot 308 R11
Peugeot 30822
Peugeot 30088
Peugeot 50087
Peugeot BlueHDi1
Peugeot RCZ R8
CitroënCitroën Cactus12
Citroën DS Faubourg Addict4
Citroën C-Elysée WTCC3
Citroën DS Wild Rubis1
Citroën DS3 Cabrio Racing Concept1
Citroën Grand C4 Picasso9
OpelOpel Insignia Country Tourer8
Opel Insignia OPC7
Opel Adam LPG5
Opel Cascada 1,6 Turbo5
Opel Insignia8
Opel Monza12
SuzukiSuzuki iV-48
Suzuki Swift 20146
RenaultRenault Mégane10
Renault Koleos8
Renault Latitude6
Renault Initiale Paris Concept5
Renault X-Space2
Renault TwinRun2
Renault Premium Concept4
ToyotaToyota Yaris Hybrid-R14
Toyota Land Cruiser Prado1

Môžeme konštatovať, že medializácia zastúpených značiek na slovenskom a českom trhu na prvých troch miestach bola v nami sledovanom období identická a líšila sa len ich poradím. Zatiaľ čo Hyundai bola na slovenskom trhu ôsma, na českom jej patrilo štvrté miesto. Kia bola na slovenskom trhu na šiestom mieste, na českom jej pripadlo deviate miesto.

To ako bude vyzerať celková štatistika medializácie autosalónu vo Frankfurte a vybraných značiek sa dozvieme až po jeho skončení.

Ak máte záujem o rozšírenie analýzy obráťte sa na Obchodné oddelenie spoločnosti NEWTON Media.