Autosalón v Paríži: v médiách vyhráva Škoda, Kia a Renault

trvanie: 27.9. – 14.10.2012
tlačové dni: 27. 09. – 28. 09. 2012
dni pre verejnosť: 29. 09. – 14. 10. 2012

V súvislosti s aktuálne prebiehajúcim Autosalónom v Paríži si redakcia Medan.sk dala za cieľ vytvoriť krátku mediálnu analýzu, ktorá by zmapovala kvantitatívnu medializáciu samotného autosalónu, ako i vybraných vystavujúcich automobilových značiek, vrátane modelov a ich predstaviteľov. Zvolili sme monitorované obdobie od 23.9. do 3.10.2012 a automobilové značky z TOP 10 na slovenskom trhu podľa predaja (za rok 2011): Škoda, Renault, Volkswagen, Kia, Peugeot, Hyundai, Citroën, Opel, Ford, BMW.

V sledovanom období sme zaznamenali celkovo 83 zmienok o Autosalóne v Paríži. Najsilnejší deň medializácie pripadol na piatok 28.9.2012 (druhý tlačový deň). Vybrané značky však boli najmedializovanejšie v sobotu 29.9.2012 (prvý deň pre verejnosť).

Najvyšší podiel na medializácii autosalónu mali internety (60 %, 50 príspevkov), nasledovali celoštátne denníky a automobilové tituly (oba po 11 %, 9 príspevkov), a napokon rozhlas a TV (7 %, šesť príspevkov), ktoré však mali najvyšší mediálny vplyv (51 %).

Z celkového počtu príspevkov o Autosalóne v Paríži (83), bolo pre vybrané značky relevantných 45 príspevkov (jeden príspevok mohol byť relevantný pre jednu a viac značiek). Zvyšných 38 príspevkov pojednávalo o iných značkách, respektíve obsahovalo len všeobecnú zmienku o autosalóne.

Najmedializovanejšou značkou bola Škoda (14 príspevkov), pri ktorej sme evidovali i najvyšší počet medializovaných modelov (9) ako i najmedializovaneší model Škoda Rapid (14 príspevkov). Na druhom mieste sa umiestnila Kia (13 príspevkov) a druhý najmedializovanejší model Kia pro_cee’d trojdverový hatchback (10 príspevkov). Na treťom mieste skončil Renault (12 príspevkov) a v poradí tretí najmedializovanejší model Renault Clio štvrtej generácie (8 príspevkov).

Medializáciu predstaviteľov sme zaznamenali pri značkách Škoda, Kia, Volkswagen, Renault a Peugeot. Celkovo najmedializovanejším predstaviteľom bol Winfried Vahland (predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto) a Dušan Dvořák (hovorca automobilky Kia Motors Slovakia).

Kto bude „víťaz“ a kto „porazený“? Nechajme sa prekvapiť. To ako bude vyzerať celková štatistika medializácie Autosalónu v Paríži a vybraných značiek sa dozvieme až po jeho skončení. Medializácia je jednou a predajnosť druhou stránkou veci. Sú však navzájom prepojené. Pri oboch dochádza k stretu značky a potencionálneho či reálneho zákazníka.