Adela ostáva mediálnou značkou aj po svadbe

Zásnuby na Valentína, svadba o necelé štyri mesiace. Neubehol ani rok od zoficiálnenia ich vzťahu a z Adely Banášovej je dnes pani Vinczeová. S markizáckym moderátorom Viktorom Vinczem si povedali spoločné áno minulý týždeň. Svadbu sledovalo celé Slovensko, jej mediálna hodnota prevýšila milión eur.

Známa moderátorka patrí jednoznačne k najžiadanejším vo svojej profesii. Stala sa symbolom kvality, inteligencie, humoru a spontánnosti, s čím určite súvisí aj dlhodobo silný a neklesajúci záujem o ňu zo strany bulvárnych médií. Najmä tie si ju zobrali na mušku po 14. februári, kedy ju Viktor, veľmi netradične, v priamom prenose Telerána, požiadal o ruku. Výsledok? 313 mediálnych správ, ktoré podľa metodiky AVE dosiahli hodnotu 1 049 980 Eur.

Hodnota AVE, známa najmä vo svete PR agentúr, je informácia o tom, koľko by sme museli zaplatiť za reklamu, ak by bola zverejnená v danom počte správ a v jednotlivých typoch médií. Adela Banášová si ju platiť nemusela. Správy o jej svadbe napĺňali obsah médií takmer denno-denne, od zásnub až po svadobný víkend.

Najväčšiu pozornosť, nie prekvapivo, venovali Banášovej bulvárne médiá Nový čas a Plus 1 deň. Počet správ na ich webových serveroch pritom prevyšoval printové verzie, v prípade mladšieho z bulvárnych denníkov na toto číslo znásobilo až 3-krát.

Viditeľne najvyšší záujem zaznamenal Adelin sobáš počas svadobného dňa (33 správ), čím viac ako dvojnásobne tromfol samotné valentínske zásnuby (14 správ).

Mediálny vplyv Banášovej sobášu s Vinczem dosiahol úroveň 920, 74 GRP (Gross Rating Point). To je ďalší merací ukazovať, s ktorým PR agentúry pracujú. Určuje komunikačnú silu medializovanej udalosti, inými slovami kumulovanú sledovanosť monitorovanej udalosti v populácii, resp. cieľovej skupine.

Adela Banášová predstavuje dlhodobo silnú mediálnu značku. Svedčí o tom aj skutočnosť, že v titulkoch správ sa jej meno skloňovalo dvakrát častejšie ako meno jej snúbenca. To, že Adela na popularite isto nestratí ani po svadbe, potvrdzuje aj mediálna odborníčka Simona Bubánová: „Adela je silnou osobnosťou. Značku jej nerobí meno, ale ona sama,“ komentovala rozhodnutie nevesty ponechať si manželovo priezvisko pre Plus 1 deň Bubánová. „Vinczemu to však určite prinesie veľa pozitív, ktoré prináša spojenie s dobrou značkou.“

Adela s médiami nakoniec aj tak trochu „vypiekla“. S Vinczem sa zosobášili tajne o deň skôr, ako oficiálne prezentovali. Otázne je, či týmto krokom záujem médií o ich svadobný deň ešte neznásobili.

Pozrite si kompletné výsledky mediálnej analýzy svadby Adely Banášovej s Viktorom Vinczem. Hodnotenie spracovala spoločnosť NEWTON Media v období od 14.2.2017 – 12.6.2017 vo všetkých slovenských médiách.

Metodika:

AVE vychádza z aktuálnej ceny inzercie a zo skutočného rozsahu príspevkov. Pre každé médium sa sledujú jednotlivé premenné, ako sú pozícia článku (strana, na ktorej je článok zverejnený), prítomnosť obrázku či grafu v príspevku, umiestnenie kľúčovej informácie v titulku príspevku, rozsah informácie venovanej spoločnosti (značke) v rámci príspevku, hodnotenie spoločnosti (značky) v príspevku a jednotková cena reklamy v danom médiu (napr. na 1 cm² článku, 1 sec. v TV, rádiu).

Gross Rating Point je jednotka, ktorá zohľadňuje čítanosť printu, návštevnosť webov a výstupy peoplemetrov. Jeden GRP zodpovedá jednému percentu populácie SR staršej ako 14 rokov, teda skupine 47 000 čitateľov, ktorí sa mohli s publikovaným príspevkom zoznámiť. Čitateľ, ktorý mohol prečítať viac než jeden príspevok, je pritom započítaný opakovane.